تولید موش تراریخته برای تست داروی سرطان/ همکاری مشترک با ترکیه

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، از تولید موش‌های مدل برای تست داروهای درمان سرطان سینه خبر داد و گفت: پژوهشگاه درصدد توسعه فعالیت خود در این زمینه است.

رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، از تولید موش‌های مدل برای تست داروهای درمان سرطان سینه خبر داد و گفت: پژوهشگاه درصدد توسعه فعالیت خود در این زمینه است.
دکتر عباس صاحبقدم لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعالیت‌های مرکز موش تراریخته این پژوهشگاه، افزود: در حال حاضر این مرکز در زمینه تولید و تحقیق در زمینه موش تراریخته فعال است و موش‌های مدل را برای تحقیقات در زمینه‌های خاص تولید کرده است.
رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از تولید موش‌های مدل برای درمان بیماری سرطان سینه خبر داد و اظهار داشت: در بخش درمانی و تحقیقاتی درخواست‌هایی برای تولید موش‌ها داشتیم؛ این تحقیقات در زمینه داروهای درمان سرطان سینه بود که موش‌های مدل مورد نیاز در این زمینه در پژوهشگاه ژنتیک تولید شد.
وی در این‌باره توضیح داد: داروهای تولید شده برای درمان سرطان سینه بر روی موش‌های مدل که مبتلا به این بیماری هستند آزمایش می‌شود.
لطفی با تاکید بر اینکه این مرکز در صدد توسعه مرکز موش تراریخته این پژوهشگاه است، ادامه داد: موش‌های تولید شده در بخش تحقیقاتی و درمانی کاربرد دارد از این رو در تلاش هستیم تا فعالیت‌های این مرکز را در سطح منطقه‌ای و بین المللی توسعه دهیم.
رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اضافه کرد: در این راستا اخیرا درخواستی از کشور ترکیه در زمینه ایجاد مرکز مشترک سلول‌های بنیادی به پژوهشگاه ارسال شده که موافقت نامه اولیه آن امضا شده است.
لطفی با تاکید بر اینکه بخشی از تحقیقات بر روی موش تراریخته در زمینه سلول‌های بنیادی است، خاطر نشان کرد: طبق این موافقت نامه اولیه بخشی از این مرکز در ایران و بخش دیگر در ترکیه ایجاد می‌شود.
وی همچنین از تلاش این پژوهشگاه در زمینه یافتن بازارهای جدید برای موش‌های تراریخته این مرکز خبر داد و یادآور شد: کشورهای پیشرفته متقاضی دریافت این نوع موش‌ها هستند از این رو لازم است تا استانداردهای خود را به گونه‌ای به آنها عرضه کنیم تا یا بخشی از تحقیقات خود را در این پژوهشگاه اجرایی کنند و یا متقاضی دریافت موش‌های مدل تولید شده ایران باشند از این رو بازاریابی و یافتن بازارهای جدید را در دستور کار قرار دادیم.
منبع: خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.