فیلیپین برنج تراریخته را به مزرعه می برد/رهاسازی برنج طلایی در سال 2014

دکتر آلدمیتا رودورا مدیر اجرایی سرویس بین‌المللی دستیابی و استفاده از بیوتکنولوژی کشاورزی (ISAAA) با اعلام این خبر افزود: “برنج تراریخته‌ای که آخرین مراحل آزمایش‌های مزرعه‌ای منطقه‌ای خود در فیلیپین را سپری می‌کند برنج طلایی دارای…

دکتر آلدمیتا رودورا مدیر اجرایی سرویس بین‌المللی دستیابی و استفاده از بیوتکنولوژی کشاورزی (ISAAA) با اعلام این خبر افزود: "برنج تراریخته‌ای که آخرین مراحل آزمایش‌های مزرعه‌ای منطقه‌ای خود در فیلیپین را سپری می‌کند برنج طلایی دارای سه صفت بهبود یافته یعنی ویتامین آ، مقاومت به ویروس تونگرو و مقاومت به بلایت باکتریایی است. این محصول مورد استقبال کشاورزان و مصرف‌کنندگان قرار گرفته و انتظار می‌رود ضمن کاهش مصرف سموم خطرناک شیمیایی و افزایش عملکرد محصول موجب کاهش چشمگیر بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین آ و هزینه‌های مترتب بهداشت و درمان باشد".
دکتر آلدمیتا رودورا این مطالب را در کارگاه بین‌المللی استفاده ازکاربردهای بیوتکنولوژی مدرن در کشورهای اسلامی در اسلام آباد پاکستان عنوان کرد. انتظار می‌رود اعلام پیشرفت‌های کشورهای دیگر در حوزه مهندسی ژنتیک کشاورزی وقتی با اعلام مکرر توقف و بلکه عقب ماندن کشورمان در این حوزه در داخل کشور همراه شود توجه مدیران ارشد کشور را برانگیزد و کوتاهی‌ها وبلکه ممانعت‌های مدیران میانی دانایی ستیز و فناوری هراس در حوزه بیوتکنولوژی موجب ترقی و تقرب آنها نزد معاونت علم و فناوری رئیس جمهور و سایر مسئولین ارشد نشود. روزگاری ایران جایگاه اول جهان در تولید برنج تراریخته و جایگاه اول کشورهای منطقه و اسلامی را از جنبه رهاسازی هر محصول تراریخته دیگری بر عهده داشته است. مسئول این عقب ماندگی جز مسئولین بیوتکنولوژی کشاورزی چه کسانی هستند؟
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.