رئیس بسیج علمی کشور: روزی که پژوهشگر دچار بی تفاوتی شود روز پیروزی دشمن خواهد بود

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری-
دکتر محمود تولایی رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی فناوری کشور در نشست تخصصی “بررسی سیاست‌های راهبردی بیوتکنولوژی پزشکی” گفت: “امروز وقتی مقام معظم رهبری علم را به عنوان جهاد مطرح می‌کنند یعنی …

دکتر محمود تولایی رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی فناوری کشور در نشست تخصصی "بررسی سیاست‌های راهبردی بیوتکنولوژی پزشکی" گفت: "امروز وقتی مقام معظم رهبری علم را به عنوان جهاد مطرح می‌کنند یعنی باید همتی همگانی صورت گیرد و هر فردی به دنبال پیداکردن نقش خود در جهاد علمی باشد. در عرصه علم هم همان سختی‌های جنگ وجود دارد. اگر روزی بی‌تفاوتی و بی‌احساسی را در پژوهشگران دیدیم یعنی دشمن توانسته به ما صدمه بزند و خواسته دشمن محقق شده است. محوریت بسیج علمی مجموعه برنامه‌هایی را در هر قشری تعیین و تعریف کرده است. کار اصلی ما رصد کردن نیازهاست و رویکرد توسعه ما رویکرد توسعه سخت‌افزاری نیست یعنی ما نمی‌خواهیم در کنار پژوهشگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها مکانی جدید را تاسیس کنیم بلکه کار ما توسعه نرم‌افزاری است. نقش اصلی ما اینست که به دور از مرزهای دانشگاهی افراد دارای تفکر را در کنار هم قرار دهیم و راهبردهای ارائه شده توسط آنها را از مسئولین مطالبه کنیم تا در مسیری بیافتیم که در شأن مملکت ما است. از نظر ما هر کسی که در این کشور انگیزه پیشرفت و تعالی داشته باشد بسیجی است حتی اگر عضو بسیج نباشد."
در این نشست که در تاریخ 8 تیر در پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی برگزار شد گروهی از پیش کسوتان و متخصصان این حوزه از جمله دکتر علمی کرمی، دکتر محمد رئیس‌زاده، دکتر محمدعلمی ملبوبی، دکتر مختار جلالی جواران، دکتر بهزاد قره‌یاضی، دکتر فریدون مهبودی، دکتر رضا نکوئیان، و دکتر علی اردکانی حضور داشتند. دکتر عباس صاحبقدم لطفی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و رئیس ستاد توسعه بیوتکنولوژی کشور غایب مهم جلسه بود.
تهیه و تنظیم: نغمه عبیری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.