سلول‌های بنیادین سالم علائم آلزایمر را بهبود می‌بخشند.

ترجمه و تنظیم: نغمه عبیری-
دانشمندان در کره جنوبی موفق به جلوگیری از توسعه و معکوس کردن علائم و نوروپاتولوژی بیماری آلزایمر در مدل‌های موش با استفاده از تزریق داخل وریدی سلول‌های بنیادی مشتق از چربی انسان (hADSCs) شدند.

دانشمندان در کره جنوبی موفق به جلوگیری از توسعه و معکوس کردن علائم و نوروپاتولوژی بیماری آلزایمردر مدل‌های موش با استفاده از تزریق داخل وریدی سلول‌های بنیادی مشتق از چربی انسان(hADSCs) شدند.
این مطالعات بر روی موش مبتلا به آلزایمر نشان داد که تزریق داخل وریدی یا داخل مغزی hASCs منجر به پیشرفت‌های قابل توجهی در حافظه٬ یادگیری و کاهش تعداد پلاک‌های آمیلوئید و سطوح   در مغز می‌شود. این بهبود حداقل چهار ماه بعد از درمان آشکار شد.
مطالعات قبلی نشان داده بود که پیوند سلول‌های بنیادی عصبی و سلول‌های بنیادی مزانشیمی مشتق شده از مغز استخوان می‌تواند اختلال حافظه در مدل موش مبتلا به آلزایمر را بهبود بخشیده و مانع رسوب در مغز شود. ولی بر اساس گفته‌ی دکتر یو هون سو از دانشگاه ملی سئول و دکتر جونگ چان از موسسه فناوری سلول‌های بنیادی RNL٬ هیچ‌یک از این دونوع سلول‌ بنیادی برای تزریق داخل وریدی مناسب نیستند.
یکی دیگر از منابع سلول‌های بنیادی٬ بافت چربی است که تولید سلول‌های بنیادی مشتق شده از بافت چربی می‌کند. در مقایسه با دیگر انواع سلول‌های بنیادی٬ hASCs با ملاحظات اخلاقی ابراز شده کمتری مواجه است و براساس داده‌های پژوهش‌های قبلی این تیم٬ این نوع سلول بنیادی می‌تواند به صورت داخل وریدی بدون نگرانی در مورد پس‌زدن ( یا رد) ایمنی بدن و یا سرطانی شدن مورد تجویز قرار گیرد.
ترجمه و تنظیم: نغمه عبیری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.