استفاده از بوتاکس در درمان بی‌اختیاری ادراری

ترجمه و تنظیم: آرزو متقی-
شرکت آلرگان موفق به دریافت مجوز استفاده از بوتاکس در درمان بیماری بی‌اختیاری ادراری از مراجع ذیصلاح کشور انگلستان شد. بزرگسالانی که بنا به دلایل متعدد از جمله آسیب‌های وارده به قسمت تحتانی ستون فقرات و مالتیپل اسکلروزیس دچار بی‌اختیاری اداری هستند از این پس می‌توانند با …

شرکت آلرگان موفق به دریافت مجوز استفاده از بوتاکس در درمان بیماری بی‌اختیاری ادراری از مراجع ذیصلاح کشور انگلستان شد. بزرگسالانی که بنا به دلایل متعدد از جمله آسیب‌های وارده به قسمت تحتانی ستون فقرات و مالتیپل اسکلروزیس دچار بی‌اختیاری اداری هستند از این پس می‌توانند با سم بوتولینیم نوع A ساخت این شرکت نسبت به درمان و کنترل بیماری خود امیدوار شوند.
این تصمیم بر اساس نتایج فاز سوم آزمایشات این شرکت که بر روی حدود 700 بیمار مبتلا به ضایعه نخاعی و یا ام.اس. انجام شده بود٬ گرفته شد. در این آزمایش افراد مورد نظر به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول یک بار تزریق دارونما در عضلات مربوط به کنترل ادرار و گروه دوم یک بار تزریق بوتاکس را در همان عضلات دریافت کردند. نتایج نشان دادند که استفاده از بوتاکس موثر بوده و علایم مربوط به بی‌اختیاری ادرار بعد از دو هفته بهبود یافته و اثر تزریق نیز تا 9 ماه بعد ادامه داشته است. به طور دقیقتر، 76% از بیمارانی که بوتاکس دریافت کردند، بی‌اختیاری ادرارشان در هفته ششم تا 50% (وبرخی موارد بیشتر) کمتر شده و حدود 40% از بیماران در هفته ششم به طور کلی مشکلشان برطرف شده بود.
به گفته دکتر کریستوفر چاپل پزشک عمومی بیمارستان سلطنتی هالمشایر انگلستان، یکی از پژوهشگران ارشد انجام این آزمایش، تا به امروز درمان بی‌اختیاری ادرار صرفا از طریق مصرف روزانه داروهای متعدد امکان‌پذیر بود. استفاده از دارو به صورت روزانه برای برخی از بیماران مشکل بوده و گاهی اثر آنها نیز محدود بوده است. ولی امروز با تزریق بوتاکس هر 8-10 هفته یکبار مشکلات یاد شده از بین رفته و کمک شایان توجهی به بیماران شده است.
ترجمه و تنظیم: آرزو متقی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.