رونمایی از10دارو با فناوری بالا درآینده/هشدار نسبت به افت تولیدات علمی پزشکی با کاهش بودجه

خبرگزاری مهر- معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رونمایی 10 دارو و واکسن ساخت متخصصان ایرانی با فناوری بالا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
دکتر مصطفی قانعی اظهار کرد: قیمت این داروها، حداکثر 80 درصد و حداقل 50 درصد نمونه خارجی هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رونمایی 10 دارو و واکسن ساخت متخصصان ایرانی با فناوری بالا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
دکتر مصطفی قانعی اظهار کرد: قیمت این داروها، حداکثر 80 درصد و حداقل 50 درصد نمونه خارجی هستند. وی در خصوص بودجه فناوری و تحقیقات پزشکی گفت: متاسفانه آنچه که تا کنون اعلام شده حکایت از کاهش شدید بودجه‌ها دارد. این درحالیست که پژوهش‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی، روند یکساله ندارند و بسیاری از پروژه‌ها، دو ساله بسته می‌شوند؛ بنابراین بودجه‌ای که به بخش پژوهش داده می‌شود به معنی انجام تعهدات سال گذشته است و بدین ترتیب، هیچ کار جدیدی را نمی‌توان آغاز کرد. قانعی هشدار داد: این احتمال قوی وجود دارد که در سال‌های بعد، آثار ناشی از افت علمی را در این حوزه به خاطر کاهش بودجه داشته باشیم؛ زیرا وقتی طرح تحقیقاتی تصویب نشود، خواه‌ناخواه مقاله‌ای هم از آن منتشر نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: به طور قطع کاهش بودجه‌های تحقیقاتی باعث می‌شود که صرفه‌جویی ارزی داشته باشیم. معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، خودکفایی در تولید دارو را موجب تقویت امنیت ملی دانست و گفت:‌ با اختصاص بودجه کافی به حوزه تولید دارو می‌توانیم مانع واردات شویم. قانعی اظهار امیدواری کرد که حرکت خوب و موثر وزارت بهداشت در جهت خودکفایی دارو، با کاهش بودجه تحقیقاتی متوقف نشود.
منبع:خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.