تاسیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران٬ انجمن گل و گیاهان زینتی ایران مورد تایید کمیسیون انجمن‌های علمی ایران (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) قرار گرفته است.
دکتر پژمان آزادی نماینده هیات موسس این انجمن و عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در خصوص دلایل تاسیس این انجمن گفت که …

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران٬ انجمن گل و گیاهان زینتی ایران مورد تایید کمیسیون انجمن‌های علمی ایران (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) قرار گرفته است.
دکتر پژمان آزادی نماینده هیات موسس این انجمن و عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در خصوص دلایل تاسیس این انجمن گفت که با توجه به اهمیت صنعت گل و گیاهان زینتی در جهان با گردش مالی بیش از 150 میلیارد دلار در سال و پتانسیل بالای کشورمان در زمینه تولید و پرورش و صادرات گل و گیاهان زینتی ضرورت انسجام و هدایت فعالیت‌ها و پژوهش‌های مرتبط با این صنعت از طریق یک انجمن علمی احساس می‌شد که بعد از پیگیری‌های بعمل آمده طی یک سال اخیر دفتر کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با تاسیس انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران موافقت کرد.
دکتر آزادی طی 10 سال فعالیت پژوهشی در زمینه گیاهان زینتی موفق به تاسیس بخش بیوتکنولوژی مرکز تحقیقات گل محلات و دستیابی به پروتکل‌های تکثیر گیاهان زینتی به روش کشت بافت شده است.
با تشکیل این انجمن علمی و فعال شدن کارگروه‌های پیش بینی شده از جمله كميته‌های آموزش و پژوهش، انتشارات، ارتباطات بین‌الملل، گردهمايي‌هاي علمي، کمیته هماهنگی با صنعت و توسعه فناوری‌های نوین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان می‌توان امیداوار بود که سهم کشورمان در زمینه پژوهش‌های کاربردی، تولید و صادرات گل و گیاهان زینتی افزایش درخوری داشته باشد.
انجمن گل و گیاهان زینتی ایران از کلیه علاقه مندان به عضویت در این انجمن تازه تاسیس دعوت می‌کند تا با مراجعه به سایت http://flowersociety.blogfa.com و دریافت فرم و تکمیل آن نسبت به عضویت در این انجمن اقدام کنند.
مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.