رئیس دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه تهران: در بانک درون شیشه مرکز ملی ذخایر ژنتیک و زیستی ایران بیش از 130 گونه پیازی نگهداری می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، دکتر محمد رضا نقوی رئیس دانشکده علوم مهندسی کشاورزی دانشگاه تهران که عضو هیئت اعزامی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به کشور ژاپن است با اعلام این مطلب در سخنرانی خود در مرکز تحقیقات ژن دانشگاه تسوکوبای ژاپن افزود …

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، دکتر محمد رضا نقوی رئیس دانشکده علوم مهندسی کشاورزی دانشگاه تهران که عضو هیئت اعزامی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به کشور ژاپن است با اعلام این مطلب در سخنرانی خود در مرکز تحقیقات ژن دانشگاه تسوکوبای ژاپن افزود: تنوع ژنتیک درون و بین گونه‌ای در ایران در مورد گونه‌های زراعی مهم مانند گونه‌های مرتبط با غذا و دارو و همچنین گونه‌های زینتی و صنعتی بسیار در خور توجه است. وی ضمن تشریح ساختار موسسات و دستگاه‌هایی که متولی امر حفاظت از ذخایر توارثی در کشورمان هستند بانک ژن گندم دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران را به عنوان اولین بانک ژن سازمان‌دهی شده دانسته و آن را مرهون تلاش و آینده‌نگری مرحوم مهندس عطایی در سال‌های دور دانست. دکتر نقوی آمادگی دانشگاه تهران را برای عقد تفاهم همکاری و تبادل متخصصین و دانشجویان و انجام پژوهش‌های مشترک با دانشگاه تسوکوبای ژاپن اعلام کرد.

هیئت اعزامی به دانشگاه ژاپن پس از یک هفته بازدید، ارائه سخنرانی و تبادل نظر برای گسترش همکاری‌های علمی عصر امروز به کار خود خاتمه داد. دستاوردهای این سفر در خبرهای تکمیلی ارائه خواهد شد.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.