سند زیست فناوری در بحث اجرایی دچار مشکل است.

باشگاه خبرنگاران- دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی مهندسی ژنتیک گفت: زیست فناوری کشور در راستای اسناد بالا دستی باید حائز رتبه اول زیست فناوری باشد اما در بخش اجرایی در سند زیست فناوری شاهد مشکلاتی هستیم.

دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی مهندسی ژنتیک گفت: زیست فناوری کشور در راستای اسناد بالا دستی باید حائز رتبه اول زیست فناوری باشد اما در بخش اجرایی در سند زیست فناوری شاهد مشکلاتی هستیم.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر بابک ناخدا دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی که در 15 لغایت 17 تیر ماه سال 92 در دانشگاه تهران برگزار می‌شود، افزود: آموزش، پژوهش و تولید زیست فناوری مبحثی که به صورت قانونی به مدیران ابلاغ شده اما ستاد توسعه زیست فناوری در بحث اجرایی این مهم را حاصل نکرده است.

وی اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه آموزش ( بیوتکنولوژی پزشکی، محیط زیست و …)، پژوهش و تولید پیشرفت خوبی داشته اما در بخش کشاورزی شاهد این پیشرفت نبوده‌ایم.

بیوتکنولوژی عامل ارتقاء اقتصاد کشور است.

دبیر اجرایی چهارمین همایش ملی مهندسی ژنتیک ایمنی زیستی در ادامه گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: فرهنگ سازی بهره برداری ایمن از محصولات حاصل از مهندسی ژنتیک، راستی آزمایی نگرانی‌های ابراز شده و رفع شبهه در مورد سلامتی محصولات و موجودات تراریخته، فراهم نمودن فضای بحث و تبادل نظر بین پژوهشگران داخلی و خارجی در عرصه‌های علمی بین رشته‌ای مرتبط با ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک از اهداف چهارمین همایش ملی مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی است.

دکتر ناخدا اظهار داشت: مهندسی ژنتیک و امنیت غذایی از محورهای این همایش است که به موضوعاتی از قبیل آخرین وضعیت تولید و استفاده از محصولات تراریخته در ایران و جهان، تازه‌های مهندسی ژنتیک، تولید محصولات تراریخته با اهداف مختلف مانند افزایش عملکرد، بهبود کیفیت، بهبود مقاومت، تحمل بر تنش‌های زیستی و غیر زیستی و بهبود ارزش تغذیه‌ای محصول، مهندسی ژنتیک برای تامین سلامت انسان، ایمنی غذاهای حاصل از محصولات تراریخته می‌پردازد.

وی در خصوص محور مهندسی ژنتیک و محیط زیست گفت: مهندسی ژنتیک و توسعه تنوع زیستی، مهندسی ژنتیک و نجات گونه‌های در حال انقراض، ایمنی زیستی و علوم جدید و … در این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته می‌شود.

گفتنی است مدیریت، حقوق، اخلاق، قوانین، مقررات و استانداردها در ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک و همچنین مهندسی ژنتیک و بیوتوریسم و … از دیگر محورهای این همایش است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.