پذیرش 95 مقاله علمی در همایش کشوری بیوتکنولوژی

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری مهر- مدیر آموزش و پرورش اهر یکی از سخنرانان همایش کشوری بیوتکنولوژی اهر گفت: برای اولین بار در کشور در این همایش دانش آموزان 18 استان کشور و با ارائه 95 مقاله دراین همایش شرکت دارند.
حیدر پورسلیمان گفت: از 95 مقاله رسیده …

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری مهر- مدیر آموزش و پرورش اهر یکی از سخنرانان همایش کشوری بیوتکنولوژی اهر گفت: برای اولین بار در کشور در این همایش دانش آموزان 18 استان کشور و با ارائه 95 مقاله دراین همایش شرکت دارند.

حیدر پورسلیمان گفت: از 95 مقاله رسیده تعداد 55 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته که از این تعداد 10 مقاله برتر برای ارائه در همایش انتخاب شده‌اند.

یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش را فرهنگ سازی مناسب برای تحقق پژوهش محور در بین دانش آموزان است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش را فرهنگ سازی مناسب برای تحقق پژوهش محوری در بین دانش آموزان برشمرد.

رضایی یکی از اضلاع توسعه پایدار در هر کشوری را توسعه علم و دانش و فن آوری برشمرد و افزود: سیاست‌های جدید وزارت آموزش و پرورش تلاش در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تحقیق، پژوهش، تولید علم و بارور شدن استعدادها و خلاقیت‌های نسل سومی‌ها و دانش آموزان نخبه و پژوهشگر است که در این راستا توسعه پژوهشسراهای دانش آموزی در شهرهای مختلف استان و ایجاد مکان علمی مناسب دراین زمینه گامی عملی در حمایت از طرح‌ها، اختراعات و ابداعات دانش آموزان و کمک به پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی آنان است.

این مقام مسئول برگزاری این گونه همایش‌های علمی را زمینه ساز بروز توانمندی‌ها و ترویج آموزش‌های علمی و فن آوری‌های نوین دانش آموزان اعلام کرد.

انقلاب اسلامی به جوانان جرأت و جسارت بخشید.

امام جمعه اهر هم در این همایش دستیابی به فن آوری‌های نوین در عرصه‌های مختلف را به برکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: بعد از انقلاب اسلامی جوانان جرأت و جسارت خلاقیت و نوآوری پیدا کردند. حجت الاسلام جواد حاجی زاده دین مبین اسلام را دینی مبتنی بر ارزش مداری، توجه به علم اعلام کرد و افزود: توصیه‌هایی که در دین اسلام به آموختن علم شده در سایر ادیان اینقدر مورد تأکید و توجه ویژه قرار نگرفته است.

وی به شعار سال نیز اشاره کرد و تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را که لازم و ملزوم یکدیگر برشمرد و افزود: در سایه همت، همدلی و وحدت آحاد مختلف مردم باید با اهتمام ویژه تلاش کنیم توصیه‌های مقام معظم رهبری را در تولید علم جدی بگیریم.

انقلاب اسلامی ایران هویت ملی و توانمندی جوانان را در حوزه‌های علمی بارور و شکوفا کرد.

فرماندار اهر نیز در ادامه این همایش گفت: انقلاب اسلامی ایران غیرت دینی، هویت ملی و خلاقیت‌ها و توانمندی‌های جوانان را در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی بارور و شکوفا کرد.

رضا صدیقی گفت: به برکت انقلاب اسلامی امکانات نظام مقدس جمهوری اسلامی در مراکز علمی و آموزشی برای حمایت از خلاقیت‌های جوانان فراهم شده و دولت یکی از اهم برنامه‌هایش حمایت عملی از نخبگان و پژوهشگران در جهت فتح قله‌های پیشرفت و ترقی کشور است.

وی گفت: امروز جوانان ما با خلق حماسه‌های مختلف در حوزه فناوری‌های هسته‌ای، علوم فضایی، سلول‌های بنیادین، صنایع دفاعی به دنیا ثابت کرده‌اند که وجود تحریم‌های توخالی دشمنان نظام و انقلاب، این توطئه‌ها تأثیری در اراده پولادین ملت ایران در رسیدن به قله‌های پیشرفت و ترقی را ندارد.

در پایان این همایش طرح پنیر پروبیوتیک و شوینده گیاهی که از طرح‌های علمی اجرا شده در پژوهشسرای دانش آموزی خیام اهر است با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.