گلخانه‌ای با فناوری برتر برای شبیه‌سازی آب و هوای جهان

ترجمه و تنظیم: نغمه عبیری- گلخانه شیشه‌ای جدید با فناوری برتر در پارک مثلث تحقیقات کارولینای شمالی آمریکا شرایط در حال رشد هر نوع آب و هوایی در نقاط مختلف جهان را شبیه‌سازی می‌کند. این مرکز پژوهشی متعلق به شرکت سینجنتا است و دارای 22 اتاق است که …

گلخانه شیشه‌ای جدید با فناوری برتر در پارک مثلث تحقیقات کارولینای شمالی آمریکا شرایط در حال رشد هر نوع آب و هوایی در نقاط مختلف جهان را شبیه‌سازی می‌کند. این مرکز پژوهشی متعلق به شرکت سینجنتا است و دارای 22 اتاق است که تقریبا بدون سایه، با نور مصنوعی و کاملا با تهویه مطبوع کار می‌کند. یک سیستم کود-آبیاری نیز در این گلخانه برای تهیه مواد مغذی و آب آبیاری در هر ردیف از واحد گلخانه‌ای به کار گرفته شده است. این فناوری کنترل بهینه از محیط رشد گیاهان را فراهم می‌کند و در نتیجه برای پژوهشگران اطلاعاتی را برای توسعه نسل بعدی محصولات فراهم می‌آورد.

مقامات سینجنتا می‌گویند که این محیط رشد، پژوهشگران شرکت سینجنتا را قادر خواهد ساخت که تلاش‌های خود را بر روی بهبود صفات کشاورزی متمرکز کنند؛ صفاتی که عملکرد محصول را بهینه سازد، به طور موثر از منابع استفاده کند و در برابر تنش‌های مختلف برای مناطق جغرافیایی خاص مقاومت داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه کنید.

http://www.newsobserver.com/2013/05/17/2897587/syngentas-new-greenhouse-brings.html.

ترجمه و تنظیم: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.