رئیس هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران: دوران حرکت فرا رسیده، امیدوار باشیم و زیست فناوری را به خدمت جامعه در بیاوریم.

تهیه و نتظیم: نغمه عبیری-چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک و هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی کشور با حضور جمع کثیری از میهمانان داخلی و خارجی و نمایندگان و مسئولین کشوری و خبرنگاران از تاریخ 15 الی 16 تیر ماه در دانشگاه تهران برگزار شد. دکتر ملبوبی رئیس هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران در …

چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک و هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی کشور با حضور جمع کثیری از میهمانان داخلی و خارجی و نمایندگان و مسئولین کشوری و خبرنگاران از تاریخ 15 الی 16 تیر ماه در دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر ملبوبی رئیس هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران در افتتاحیه این همایش با تأکید بر شعار همایش و با اشاره به نقش اصلی بیوتکنولوژی در زمینه سلامت، تولید غذا و انرژی گفت: "کشور ما هنوز در بحث مهندسی ژنتیک بحث‌های زیادی دارد درحالیکه دنیا به سمت مهندسی ژنوم پیش می‌رود. نزدیک به نه سال است که ما نمی‌توانیم گیاهان تررایخته را رهاسازی کنیم و بعد با هیاهوی زیاد ساخت یک گلخانه مخصوص گیاهان تراریخته را بعد از این مدت طولانی سمبل موفقیت خود می‌کنیم. باید بدانیم که دوران القای تفکرات به سر آمده است. متاسفانه ما فکر می‌کنیم که مقاله آخر خط است و این اشتباه بزرگی است."

رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران امنیت غذایی هر کشور را امری ضروری برای استقلال آن کشور دانست و با اشاره به اینکه دوران حرکت فرا رسیده است گفت: "امید داریم که دوران مظلومیت، فشارها و محرومیت تمام شده باشد و در دوران تدبیر و امید شرایط بهتری داشته باشیم. از رئیس جمهور منتخب می‌خواهیم که استفاده از انجمن‌های علمی به عنوان منابع رصدکننده در دستور کار قرار بگیرد. دوران حرکت فرا رسیده است امیدوار باشیم و معدود علف‌های هرز را بیرون بریزیم. باید زیست‌فناوری را به خدمت جامعه در بیاوریم. امیدواریم بتوانیم از بیوتکنولوژی کشاورزی برای ایجاد حماسه اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری به بهترین نحو استفاده کنیم."

تهیه و نتظیم: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.