معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از زنان دانشمند انتخاب شود

دکتر بهزاد قره یاضی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: درحوزه فناوری زنان دانشمند و فناور بسیار برجسته‌ای داریم؛ از این رو باید از این بخش بهترین استفاده را در دولت برد.
وی اظهار داشت: معاون علمی وفناوری رییس جمهور باید آشنایی کافی با انجمن‌های علمی و معضلات فناورانه کشور داشته باشد چرا که معاونت علمی و فناوری باید

دکتر بهزاد قره یاضی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: درحوزه فناوری زنان دانشمند و فناور بسیار برجسته‌ای داریم؛ از این رو باید از این بخش بهترین استفاده را در دولت برد.

وی اظهار داشت: معاون علمی وفناوری رییس جمهور باید آشنایی کافی با انجمن‌های علمی و معضلات فناورانه کشور داشته باشد چرا که معاونت علمی و فناوری باید دانشگاه‌ها را به بخش صنعت کشور گره بزند.

قره یاضی تاکید کرد: معاون علمی و فناوری رییس جمهور باید دارای قدرت هماهنگی بین هیات وزیران و بخش‌های مختلف اجرایی و واحدهای پژوهشی را داشته باشد.

 ***درخواست جامعه علمی برای تعیین مشاور فناوری رییس جمهوری

مدیرگروه فناوری‌های نو مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در زمان فعالیت‌های انتخاباتی، دکتر روحانی تنها کاندیدایی بودند که به تفضیل پاسخ سوالات مرتبط با فعالیت درعرصه علم و فناوری را به صورت کتبی ارایه کردند و این پاسخ‌ها اکنون در سایت www.irbic.ir در صفحه فارسی قابل بازیابی است.

وی افزود: براساس پاسخ‌های ارائه شده دکتر روحانی، قرار شد ایشان مشاور فناوری‌های نو انتخاب کنند تا تضمین کننده بهره برداری صحیح از این فناوری‌ها در کشور باشد و از آرای متعارض و فناوری هراسی جلوگیری شود.

 قره یاضی خاطرنشان کرد: پس از شروع به فعالیت دولت یازدهم نیز ۲۳ انجمن علمی طی نامه‌ای از روحانی درخواست کردند که مشاور فناوری‌های نو خود را تعیین کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با انتخاب این مشاور گامی در جهت استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های علمی کشور برداشته شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

http://irna.ir/html/1392/13920617/80807054.htm

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.