دکتر راهب: من بسیجی هم با مدیریت پژوهشگاه مخالفم

در ادامه خبر قبلی در مورد اعتراض جمع کثیری از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از مدیریت این پژوهشگاه، دکتر جمشید راهب یکی دیگر از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری که عضو بسیج و خانواده شهید هم هستند از وضع موجود ناراضی …

در ادامه خبر قبلی در مورد اعتراض جمع کثیری از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از مدیریت این پژوهشگاه، دکتر جمشید راهب یکی دیگر از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری که عضو بسیج و خانواده شهید هم هستند از وضع موجود ناراضی است.

وی در خصوص مدیریت پژوهشگاه با صراحت گفت: "به علت ضعف مديريت علمي و پژوهشي آقاي دكتر لطفي در طول این هشت سال، تعداد زيادي از اعضاي هيات علمي اين پژوهشگاه متضرر و دچار بي‌انگيزگي شده‌اند و حتي به علت اينكه در هر مقطع كه اعتراض اين عزيزان به مسوولين بالا گزارش داده شده هيچ ترتيب اثري به اعتراضات داده نشده و متاسفانه ضرر و زيان این مدیر بيشتر شده و همچنان ادامه دارد."

دکتر راهب با بیان این مطلب که به همراه تعدادي از اعضاي هيات علمي براي ممانعت از به هدر رفتن منابع بيشتر اين پژوهشگاه مواردي مستند را به اطلاع مسوولان بالاتر رسانده‌اند و تقاضاي استمداد براي رهايي از اين وضعيت بد مديريتي را کرده‌اند. دکتر راهب با نشان دادن نسخه‌ای از این نامه به بر شمردن مشکلات موجود در این پژوهشگاه پرداخت و گفت: "

۱-ارتباط سيستم مديريت پژوهشگاه با اعضاي هيات علمي بسيار ضعيف بوده و به جرات مي‌توان گفت كه در اين مدت هشت ساله مديريت آقای دکتر لطفی، جلسات ايشان با اعضاي هيات علمي از تعداد انگشتان يك دست هم فراتر نمي‌رود.

۲-هر نوع انتقاد و اعتراض مستقيم و غير مستقيم اعضاي هيات علمي نسبت به شيوه بد مديريتي در اين پژوهشگاه متاسفانه با روش‌های بسيار ظالمانه برخورد شخصي مي‌شود. بطوري‌كه آن فرد از حقوق معنوي و مادي در پژوهشگاه محروم مي‌شود. براي مثال ارتقای اينجانب با داشتن امتيازات بسيار بالا چندين سال است که در هيات مميزه مركزي مسكوت نگه داشته شده است.

3- بعضي افراد دو يا سه سال است که وارد پژوهشگاه شده‌اند و رسمي شده‌اند و اين در حالي است كه تعداد زيادي از اعضاي هيات علمي سال‌هاي سال است كه به شكل قرار دادي يا پيماني باقي مانده‌اند.

۵ -بعضي از افراد جديد و بي تجربه در مسئوليت‌هاي متعدد گمارده شده‌اند ولي از نيروهاي قديمي و با تجربه حتي مشورت هم گرفته نمی‌شود.

۶- افراد معترض به شيوه مديريتي با پرونده سازي تهديد شده و در صورت ادامه اعتراض اقدام به جمع آوري مستندات عليه شخص معترض کرده و وي را به هيات انتظامي هيات علمي معرفي می‌کنند."

دکتر جمشید راهب در پایان ضمن امیدواری از تغییر وضع موجود گفت: "تغییر مدیریت این پژوهشگاه باید حتما و در اسرع وقت اتفاق بیافتد و ریاست پژوهشگاه را شخصی بر عهده بگیرد که بتواند آنرا به جایگاه اصلی خود برگرداند و موجب اعتلای علمی پژوهشگاه بشود."

تهیه و تنظیم: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.