دکتر روحانی: نه تنها در بیوتکنولوژی که در سیاست هم به جوان‌ها نیاز داریم

جام جم آنلاین- حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در هفتمین همایش ملی نخبگان جوان کشور که با شعار «امید به تحقق حماسه اقتصادی با تدبیر نخبگان» برگزار شد، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت و …

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در هفتمین همایش ملی نخبگان جوان کشور که با شعار «امید به تحقق حماسه اقتصادی با تدبیر نخبگان» برگزار شد، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت و آراء نخبگان در تصمیم‌سازی‌ها و اتخاذ تصمیمات مهم برای کشور تأکید کرد.

دکتر روحانی خطاب به نخبگان گفت: امروز نه تنها در بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و IT به شما نیاز داریم، بلکه در اقتصاد و سیاست هم نیازمند مشارکتتان هستیم؛ امروز تدبیر باید از سوی شما و امید از ما باشد و یک پروژه مشترک را با هم آغاز کرده و دست به دست یکدیگر بدهیم و در این بین حلقه وصل میان نخبگان و دولت، بنیاد ملی نخبگان خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید دولتی باشیم که شنونده صداهای نیک است، اظهار داشت: اولین قدم دولت به سمت نخبگان این است که گوش شنوا داشته و ایده‌های آنها را بشنود و قدم بعدی نیز این است که زمینه‌های حقوقی، مادی و معنوی را برای پیشرفت ایده‌های نخبگان مد نظر قرار دهد.

روحانی با اشاره به اینکه سومین قدم دولت به سمت نخبگان این است که از آنها می‌خواهد در همه امور و تصمیم سازی‌ها مشارکت کنند، گفت: همه وزرا، سازمان‌ها و بخش‌های مهم تصمیم سازی کشور باید از نخبگان جوان استفاده کنند.

رئیس جمهور در همین راستا افزود: بنده در جلسه فردا (چهارشنبه) هیأت وزیران اعلام می‌کنم که در دولت ساز و کاری پیش بینی شود که در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها از نخبگان جوان استفاده و بهره‌برداری شود.

منبع: جام جم آنلاین

http://www.jamejamonline.ir/NewsPreview/1224473397845182420_

گفتنی است دکتر روحانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری طی نامه‌ای به سوالات انجمن‌ بیوتکنولوژی ایران که برای هر هشت نامزد انتخاباتی ارسال شده بوده پاسخ داده و گفته بود: "تضمین اجرایی برنامه‌های ارائه شده از سوی اینجانب در حوزه بیوتکنولوژی انتصاب "مشاور فناوری‌های نو ریاست جمهوری" خواهد بود تا پیگیر اجرای این میثاق و ارتباط اینجانب با انجمن‌های علمی باشد." متن کامل خبر پاسخ دکتر حسن روحانی به سوالات انجمن بیوتکنولوژی ایران

باید منتظرماند و دید که آیا دکتر روحانی به وعده‌های انتخاباتی خود در خصوص مسئله بیوتکنولوژی عمل می‌کند یا نه.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.