برنج تراریخته می‌تواند با اسهال مبارزه کند.

ترجمه: نغمه عبیری- یک گونه برنج تراریخته با تولید نوعی آنتی‌بادی به موش در مبارزه با روتاویروس کمک می‌کند.
بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات بالینی، برنج تراریخته می‌تواند به محافظت از کودکان و ایمنی به ‌خطر افتاده از بیماری اسهال …

یک گونه برنج تراریخته با تولید نوعی آنتی‌بادی به موش در مبارزه با روتاویروس کمک می‌کند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله تحقیقات بالینی، برنج تراریخته می‌تواند به محافظت از کودکان و ایمنی به ‌خطر افتاده از بیماری اسهال کمک کند. سالانه بیش از 600 هزار کودک از عفونت روتاویروس جان خود را از دست می‌دهند. پژوهشگران می‌گویند که برنج در نهایت می‌تواند مکمل واکسن موجود و درمان‌های دیگر برای کاهش میزان مرگ و میر مرتبط با روتاویروس باشد.

برای تولید برنجی که توانایی مبارزه با این ویروس را داشته باشد، پژوهشگران ژنی را از *llamas با نام MucoRice-ARP1 به منظور به دست آوردن گیاهانی با قابلیت تولید بخشی کلیدی از آنتی‌بادی که بتواند روتاویروس را مورد هدف قرار دهد، منتقل کردند. این قطعه آنتی‌بادی در فرآیند هضم زنده می‌ماند و درنتیجه تجویز خوراکی آن امکان‌پذیر است. (*توضیح مترجم: llamas حیوانی اهلی از خانواده شتر است که پشم آن دارای ارزش بسیار بالایی است.)

پژوهشگران این محصول را بر روی موش مورد آزمایش قرار دادند و قبل از تلقیح حیوانات با روتاویروس به آنها آب مخلوط با پودر برنج دادند. موش‌هایی که آب برنج تراریخته را دریافت کرده بودند اسهال و بار ویروسی کمتری نسبت به آنهایی که این درمان را دریافت نکرده بودند، داشتند.

در حال حاضر دو واکسن برای روتاویروس در دسترس است اما آنها نسبتا کم اثر هستند احتمالا به دلیل اینکه آنها به خوبی در افرادی که سیستم ایمنی آنها به خطر بیافتد، عمل نمی‌کنند. پژوهشگران نشان دادند که این برنج تراریخته می‌تواند مکمل واکسن باشد و از نقص ایمنی و همچنین از نوزادانی که به شدت در معرض خطر بیماری اسهال قرار دارند، محافظت کند.

ترجمه: نغمه عبیری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.