پیشگیری از گسترش سرطان با نوشیدن چای

خبرگزاری آفتاب- بر اساس دوازده پژوهش منتشر شده در نشریه آمریکایی تغذیه بالینی، نوشیدن چای موجب کاهش وزن، پیشگیری از گسترش سرطان و سایر بیماری‌های مزمن می‌شود؛ حتی مصرف چای بر بهبود خلق وخوی افراد تاثیر دارد…

بر اساس دوازده پژوهش منتشرشده در نشریه آمریکایی تغذیه بالینی، نوشیدن چای موجب کاهش وزن، پیشگیری از گسترش سرطان و سایر بیماری‌های مزمن می‌شود؛ حتی مصرف چای بر بهبود خلق وخوی افراد تاثیر دارد.

پژوهشگران با بررسی پلی فنول‌های موجود در چای دریافته‌اند که کافئین و پلی‌فنول موجب افزایش انرژی و سوختن چربی می‌شوند که نتیجه آن کاهش وزن و کمک به سالم ماندن بدن است.

همچنین، پلی فنول‌های موجود در چای سبز از گسترش برخی سرطان‌های خاص از جمله گسترش سرطان پروستات، دستگاه گوارش، ریه، سینه و پوست جلوگیری می‌کند.

پژوهش دانشمندان ایتالیایی نشان داد: چای سیاه موجب کاهش فشارخون در بیماران مبتلا به فشارخون می‌شود و همچنین برطرف کننده تاثیرات منفی چربی‌های بالای وعده‌های غذایی در شریان‌هاست.

بر اساس نتایج پژوهش‌های انجام شده، نوشیدن چای با بهبود کیفیت و استحکام استخوان بویژه در بیماری پوکی استخوان مرتبط است. همچنین نوشیدن چای موجب بهبود توجه و تسهیل در انجام امور و تمرکز می‌شود. اسید آمینه تیانین و کافئین موجود در چای موجب تاثیرات سودمند روانی، قدرت تمرکز، احساس و عملکرد بهتر در مصرف کنندگان می‌شود.

منبع: خبرگزاری آفتاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.