درخواست تولید ذرت تراریخته در اروپا

بهار نیوز- وزیر کشاورزی انگلیس از اتحادیه اروپا درخواست کرد با تولید نوعی ذرت تراریخته موافقت کند و به شواهد علمی اشاره کرد که از چنین اقدامی پشتیبانی می‌کنند.
اون پاترسون در کنفرانس زراعت آکسفورد گفت: اروپا در خطر تبدیل شدن به موزه زراعت جهان است …

وزیر کشاورزی انگلیس از اتحادیه اروپا درخواست کرد با تولید نوعی ذرت تراریخته موافقت کند و به شواهد علمی اشاره کرد که از چنین اقدامی پشتیبانی می‌کنند.

اون پاترسون در کنفرانس زراعت آکسفورد گفت: اروپا در خطر تبدیل شدن به موزه زراعت جهان است زیرا شرکت‌های نوآور برای سرمایه گذاری و توسعه فن‌آوری‌های جدید در بازارهای دیگر تصمیم می‌گیرند. وی اظهار کرد که تاخیر یا عدم موافقت برای تصویب تولید محصولات تراریخته بیشتر بر مبنای انگیزه‌های سیاسی بوده و پشتوانه علمی ندارد. این پیشنهاد مربوط به نوعی بذر ذرت مقاوم در برابر آفات است که به طور مشترک توسط شرکت‌های دوپون و داو کمیکال تولید شده است و در صورت تایید شدن، دومین محصول تراریخته خواهد بود که در اتحادیه اروپا به تولید می‌رسد. شرکت مونسانتو در سال 1998 موافقت اتحادیه اروپا برای تولید نوعی ذرت مقاوم در برابر آفات را به دست آورد. تولید محصولات تراریخته در قاره آمریکا و نقاطی از آسیا گسترده است. بر اساس گزارش رویترز، این پیشنهاد قرار است تا پایان ماه جاری به رأی گذاشته شود و اکثریت آرا برای تصویب آن لازم است. فرانسه، اتریش و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که انتظار می‌رود با تصویب تولید این ذرت مخالفت کنند در حالیکه انگلیس، سوئد و اسپانیا از حامیانش به شمار می‌روند.

منبع: بهار نیوز http://baharnews.ir/vdcfvmd0.w6decagiiw.html

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.