دكتر زماني: در سال‌هاي اخير فرصت‌هاي زيادي را در حوزه بيوتكنولوژي از دست داده‌ايم/ دولت گذشته بيشترين پول را داشت اما ديديم كه وضعيت چگونه بود.

امروز در مراسم معارفه رئيس جديد پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري دكتر محمدرضا زماني رئيس جديد پژوهشگاه در سخنراني خود بر توجه به قانونگرايي٬ عقلانيت و شايسته سالاري و همچنين بر رعايت اخلاق در روابط متقابل مديريت و اعضاي هيئت علمي تاكيد كرد. وي از كليه پرسنل و اعضاي هيئت علمي اين پژوهشگاه براي تجزيه و تحليل وضعيت موجود بر اساس واقعيت …

امروز در مراسم معارفه رئيس جديد پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري دكتر محمدرضا زماني رئيس جديد پژوهشگاه در سخنراني خود بر توجه به قانونگرايي٬ عقلانيت و شايسته سالاري و همچنين بر رعايت اخلاق در روابط متقابل مديريت و اعضاي هيئت علمي تاكيد كرد. وي از كليه پرسنل و اعضاي هيئت علمي اين پژوهشگاه براي تجزيه و تحليل وضعيت موجود بر اساس واقعيت طلب فرصت كرد و گفت كه در جلسه بعدي گزارش كاملي را از وضعيت موجود ارائه خواهد داد. دكتر زماني گفت: "بيوتكنولوژي از هفت فناوري راهبردي مهم جهان است. اين فناوري در بسياري از حوزه‌ها تاثيرگذار است. حجم تجارت جهاني در زيست‌فناوري حدود 300 ميليارد دلار است و سهم ايران تنها 25/0 درصد از آنرا تشكيل مي‌دهد درصورتيكه در سند چشم‌انداز سهم ايران 3 درصد درنظر گرفته شده است."

وي با بيان اين مطلب كه اكنون كشور داراي نيروي انساني كافي و مطلوب در حوزه بيوتكنولوژي است گفت: " كشور ما با داشتن قانوني مترقي كه هيچ خلائي در آن وجود ندارد و همچنين با داشتن نيروي انساني متخصص و كارآمد زمينه لازم براي رسيدن به هدف چشم انداز نظام در افق 1404 را دارد. بايد همگي دست به دست هم دهيم تا عقب‌ماندگي كه در گذشته حاصل شده را جبران كنيم."

مركز اطلاعات بيوتكنولوژي ايران ضمن تبريك به دكتر زماني براي تصدي اين مسئوليت مهم و تقدير از دكتر فرجي ‌دانا و معاون وي٬ دكتر وحيد احمدي براي انتخاب فردي شايسته براي اين سمت اميدوار است كه رئيس جديد اين پژوهشگاه بررسي وضعيت نامطلوب برخي از اعضاي هيئت علمي اين پژوهشگاه را همانطور كه مصاحبه با برخي از اين عزيزان در همين سايت منتشر شده بود٬ در اولويت كار خود قرار بدهد و بر اساس گفته‌هاي خود در سخنراني امروز همواره شايسته‌سالاري را از مهمترين اصول مديريت بداند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.