دولت منابع مالی برای تولید محصولات دانش بنیان را تامین می‌کند

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)- معاون علمی وفناوری رییس جمهوری گفت: دولت منابع مالی برای تولید محصولات دانش بنیان موثر در اقتصاد ملی را تامین می کند.
به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در نشست مشترک انجمن‌های علمی و شبکه‌های مرتبط با زیست فناوری اظهار داشت: معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به دنبال …

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)- معاون علمی وفناوری رییس جمهوری گفت: دولت منابع مالی برای تولید محصولات دانش بنیان موثر در اقتصاد ملی را تامین می کند.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در نشست مشترک انجمن‌های علمی و شبکه‌های مرتبط با زیست فناوری اظهار داشت: معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به دنبال تجاری‌سازی و اقتصاد دانش بنیان است که تحقق سه درصد از حجم بازار جهانی زیست فناوری در افق چشم انداز بیست ساله (سال 1404) بخشی از این برنامه هاست.

وی افزود : تمامی برنامه‌ها در معاونت علمی معطوف رفع مشکلات مالی نیست. بخشی از مشکلات مربوط به اخذ ضمانت نامه و معافیت‌های مالیاتی و گمرکی است که تصویب و ابلاغ شده است و اگر چنانچه در اجرا مشکلی به وجود آید، آن را برطرف خواهیم کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری یادآور شد: تاکنون هشت شرکت دانش بنیان در زمینه زیست‌فناوری احراز صلاحیت شده‌اند و 20 شرکت نیز در نوبت بررسی هستند. انتظار می‌رود که در انستیتوها و پژوهشکده‌های تحقیقاتی نیز بستری مناسب برای توسعه دستاوردهای فناورانه در حوزه زیست فناوری در قالب شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شود.

ستاری همچنین در این نشست از مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری خواست که از تجربیات این نشست برای سایر ستادهای راهبردی، به منظور بهره‌مندی از تجربیات انجمن‌های علمی استفاده کند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری نیز در این نشست بر نقش انجمن‌های علمی در توسعه ملی زیست‌فناوری تاکید کرد و از انجمن‌های علمی و شبکه‌های مرتبط با زیست فناوری خواست پیشنهادها و برنامه‌های توسعه محور خود را به دبیرخانه ستاد انعکاس دهند.

انجمن علمی زیست شناسی ایران، انجمن بیوتکنولوژی ایران، انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران، انجمن ایمنی زیستی ایران، انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات، انجمن بیوتکنولوی سلامت، انجمن ژنتیک پزشکی، انجمن ژنتیک ایران و دیگر انجمن‌ها از جمله انجمن‌ها و شبکه‌های حاضر در نشست مشترک انجمن‌های علمی و شبکه‌های مرتبط با زیست فناوری بودند.

این نشست دوشنبه بعدازظهر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

http://www.irna.ir/fa/News/80994845/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.