دکتر محمد علی ملبوبی به سمت معاونت فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری منصوب شد.

طی حکمی از سوی دکتر زمانی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، دکتر محمد علی ملبوبی به سمت معاون فناوری این پژوهشگاه منصوب شد. دکتر محمد علی ملبوبی که سال‌های طولانی ریاست انجمن بیوتکنولوژی ایران را عهده‌دار بوده و از پیش‌کسوت‌ترین متخصصین بیوتکنولوژی گیاهی و …

طی حکمی از سوی دکتر زمانی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، دکتر محمد علی ملبوبی به سمت معاون فناوری این پژوهشگاه منصوب شد. دکتر محمد علی ملبوبی که سال‌های طولانی ریاست انجمن بیوتکنولوژی ایران را عهده‌دار بوده و از پیش‌کسوت‌ترین متخصصین بیوتکنولوژی گیاهی و کشاورزی محسوب می‌شود دکتری خود را در زمینه بیولوژی مولکولی از کانادا اخذ کرده است.

دکتر ملبوبی از سال 1996 عضوهیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و مرکز مطالعات بیوتکنولوژی دفتر مطالعات علمی و صنعتی ریاست جمهوری بوده است. وی سابقه تدریس در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، بوعلی همدان و غیره را در کارنامه خود دارد. رئیس پیشین انجمن بیوتکنولوژی در دوره ریاست خود باعث ارتقاء سطح این انجمن در بین انجمن‌های علمی و کسب رتبه الف شده بود. دکتر ملبوبی پروژه‌های پژوهشی بسیاری را رهبری و به پایان رسانده است.

از افتخارات پژوهشی دکتر ملبوبی می‌توان به تولید کود بیولوژیک ازته، کود بیولوژیک فسفاته و چغندرقند تراریخته اشاره کرد. دکتر ملبوبی که سابقه معاونت پژوهشی همین پژوهشگاه و عضویت در ستاد توسعه زیست‌فناوری را هم در رزومه خود دارد طی 8 سال مدیریت دکتر عباس صاحبقدم لطفی تحت شدیدترین محرومیت‌ها قرار داشته و حاشیه‌نشین و منتقد مدیریت بیوتکنولوژی کشور محسوب می‌شد. وی در عین حال که از برجسته‌ترین متخصصین ایمنی زیستی محسوب می‌شود به کرات خواهان پایان دادن مدیریت ارشد و میانی سازمان حفاظت محیط زیست به برنامه‌های فناوری هراسانه شده و بر شایسته سالاری در انتصاب مدیران پژوهشی کشور تاکید داشته است. مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران این انتصاب را به فال نیک گرفته برای مدیریت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری موفقیت روزافزون آرزو می‌کند.

برای مشاهده رزومه کامل دکتر ملبوبی به لینک زیر مراجعه کنید.

معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.