نشستی پربار با حضور مسئولان عالی رتبه

دیروز در آخرین روز از سومین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور نشستی با عنوان “دانشگا‌ه‌ها، مراکز پژوهشی و تجاری‌سازی” برگزار شد. دکتر جعفر توفیقی مشاور عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهندس عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، دکتر میلی‌منفرد…

دیروز در آخرین روز از سومین همایش پیشرفت و توسعه علمی کشور نشستی با عنوان "دانشگا‌ه‌ها، مراکز پژوهشی و تجاری‌سازی" برگزار شد. دکتر جعفر توفیقی مشاور عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهندس عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، دکتر میلی‌منفرد معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر قانعی رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری و دکتر اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از اعضای پنل این نشست بودند. همچنین دکتر زمانی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری از شرکت‌کنندگان در این نشست بود.

در این جلسه نمایندگان اکثریت ستادها و وزارتخانه‌های مربوط به فناوری و پژوهش هر کدام سعی در مطرح کردن چالش‌ها و ارائه راه‌حل بودند و همگی یکصدا معتقد بودند که تجاری‌سازی و پیوند علم و ثروت راه‌حل برون‌رفت جامعه از مشکلات است. به نظر می‌رسد در سایه تغییر مدیران فناوری هراس و دانایی ستیز زمینه گفتمان سازنده دست اندرکاران توسعه علمی و آشتی انجمن‌های علمی کشور با دولت آغاز شده است. مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران ضمن تقدیر از برگزاری چنین نشست‌هایی امیدوار است در آینده شاهد تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌ها و متولیان علم و فناوری در کشور باشیم.

مسائل مطرح شده در این نشست را در خبرهای بعدی در همین سایت دنبال کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.