راه‌اندازی مرکز منطقه‌ای ایمنی زیستی و اخلاق زیستی مرکز بین‌المللی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی (ICGEB) در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری

راه‌اندازی مرکز منطقه‌ای ایمنی زیستی و اخلاق زیستی مرکز بین‌المللی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی (ICGEB) در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری (NIGEB)، خبری است که دکتر زمانی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری امروز در جلسه مشترک بین هیئت رئیسه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و …

راه‌اندازی مرکز منطقه‌ای ایمنی زیستی و اخلاق زیستی مرکز بین‌المللی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی (ICGEB) در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری (NIGEB)، خبری است که دکتر زمانی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری امروز در جلسه مشترک بین هیئت رئیسه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری و هیئت رئیسه پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، عنوان  کرد.

مرکز بین‌المللی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی (ICGEB) یکی از مراکز مهم ژنتیک و بیوتکنولوژی در دنیا است که مقر آن در شهر تریست ایتالیا است. پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری ایران به عنوان رابط اصلی (Focal Point) در داخل کشور با این مرکز بین‌المللی در ارتباط است.

بر اساس گفته رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری توافقنامه تاسیس مرکز منطقه‌ای ایمنی زیستی و اخلاق زیستی ICGEB در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری به تصویب هیئت امنای این پژوهشگاه رسیده است. همچنین یکی از وظایف این مرکز ردیابی محصولات تراریخته خواهد بود.

در این نشست مشترک، اعضای هیئت رئیسه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری و پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران بر گسترش همکاری‌های فیمابین تاکید و مسائل مورد علاقه مشترک طرفین به شرح زیر مورد تفاهم قرار گرفت.

·        تربیت دانشجوی پژوهش‌محور مشترک

·        همکاری در انجام پروژه‌های مشتری‌محور با تعیین الویت‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی

·        عضویت در شبکه آزمایشگاه‌های بیوتکنولوژی کشور

·        راه‌اندازی مراکز رشد در زمینه بیوتکنولوژی کشاورزی

·        تقویت روابط علمی برای توسعه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی کشاورزی در کشور

خبرهای بیشتر در این خصوص را در همین سایت دنبال کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.