دکتر ستاری: مشکل اصلی ما خروج نخبگان بیوتکنولوژی از کشور است.

اولین کنگره بین‌المللی ژنتیک و سیزدهمین کنگره ژنتیک ایران با حضور شخصیت‌های علمی و مدیران ارشد نظام و تعدادی از میهمانان داخلی و خارجی و دانشجویان و اساتید و دانش پژوهان کشور صبح امروز آغاز به کار کرد. دکتر ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهور در سخنرانی افتتاحیه این همایش ضمن تاکید …

اولین کنگره بین‌المللی ژنتیک و سیزدهمین کنگره ژنتیک ایران با حضور شخصیت‌های علمی و مدیران ارشد نظام و تعدادی از میهمانان داخلی و خارجی و دانشجویان و اساتید و دانش پژوهان کشور صبح امروز آغاز به کار کرد. دکتر ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهور در سخنرانی افتتاحیه این همایش ضمن تاکید معاونت علم و فناوری بر استفاده از توانمندی‌های انجمن‌های علمی در اداره این معاونت گفت: "ستاد توسعه زیست‌فناوری در دو بخش کار می‌کند. پژوهش در مرز دانش، که ستاد از آن حمایت می‌کند و بخش دیگری که در زندگی افراد تاثیر دارد و بخش تجاری‌سازی است. این بخش در پارک‌ها و شرکت‌های دانش بنیان رخ می‌دهد که اولویت اصلی ما این شرکت‌ها هستند. باید تفکر قدیمی در پژوهشکده‌ها و موسسات پژوهشی خودمان را بیرون بریزیم. ما الان احتیاج داریم به اساتیدی که شرکت‌های خصوصی داشته باشند و از سیستم جدا شوند و به دنبال تولید بروند. واقعا چه اتفاقی در موسسه رازی افتاد که باعث شد واکسن‌هایی را که زمانی تولید می‌کردیم، حالا باید وارد کنیم؟"

دکتر ستاری بدون اشاره به نقش مخرب مدیریت علمی در 8 ساله گذشته به ویژه در وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علم و فناوری گفت: "در معاونت علمی سعی می‌کنیم با 120 -130 نفری که در اختیار داریم کل بازار و کل وزارتخانه را در اختیار بگیریم (به کار بگیریم). ما وزارتخانه‌ها را بزرگ کردیم ولی عقل آنها را کوچک کردیم. مشکل اصلی ما در بخش بیوتکنولوژی خروج نخبگان است. چرا نمی‌توانیم نخبگان بیوتکنولوژی را نگه داریم؟ چرا نباید اینها اشتغال به کار داشته باشند؟ شما متخصصان و نخبگان بیایید و در ستاد به ما ایده بدهید. آنجا خانه خود شماست".

در ادامه مراسم افتتاحیه از پیش کسوتان و بنیانگذاران انجمن ژنتیک تجلیل به عمل آمد. دکتر مولوی، دکتر تاجبخش، دکتر مستشفی، دکتر حسن کریمی نژاد، دکتر بهمن یزدی صمدی و مرحوم دکتر هوشنگ خاوری اساتید پیش‌کسوت و بنیانگذاران علم ژنتیک در ایران بودند که با تشویق‌های پیاپی حاضرین مورد تقدیر قرار گرفتند.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.