عباس رجایی: لازم نیست طرح های پژوهشی به مزایده گذاشته شوند

موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، 25 خرداد شاهد رونمایی از 5 طرح پژوهشی بود. طرح‌هایی که در پس کار و مطالعه فراوان پژوهشگران، برای رسیدن به بازده اقتصادی نیازمند توجه، برنامه‌ریزی و بازاریابی مناسب هستند…

موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، 25 خرداد شاهد رونمایی از 5 طرح پژوهشی بود. طرح‌هایی که در پس کار و مطالعه فراوان پژوهشگران، برای رسیدن به بازده اقتصادی نیازمند توجه، برنامه‌ریزی و بازاریابی مناسب هستند.

عباس رجایی، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در سخنانی پس از مراسم رونمایی به لزوم تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: "چه کسی ادعا دارد که اگر یافته‌‌ای ماحصل پژوهش است و اگر پژوهشی به نتیجه برسد، خود تولید‌کننده باید طرحش را به مزایده بگذارد؟ مگر ما برای فروش نفت نیاز به مزایده داریم؟ طرح‌های پژوهشی با ارزش هستند و نباید مثل اجناس بی‌ارزش با آنها برخورد کرد". وی در ادامه به راهکارهای قابل دسترس اشاره کرد و ادامه داد: "برای تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی باید قدری با نگاه متفاوت به مسایل نگریست و برای هر طرح متناسب با شرایط بدنبال یافتن بازار هدف بود".

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس از نارضایتی در بخش‌های مختلف کشاورزی و بخش‌های پژوهشی مربوط گله کرد و گفت: " دو درصد از کل بودجه کشور به پژوهش اختصاص یافته است و به نظرم بهتر است موسسات پژوهشی برای استفاده از این بودجه و سرمایه برنامه‌ریزی داشته و به نحو احسن از سرمایه‌هایی که در اختیار دارند استفاده کنند".

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.