ناباروری، سرطان و پرخاشگری عصبی؛ نتیجه محصولات آلوده به سموم کشاورزی/ خیار، گوجه و توت فرنگی در صدر آلودگی ها

تهیه و تنظیم خبرک نغمه -اخیرا مطلبی با عنوان “ناباروری، سرطان و پرخاشگری عصبی؛ نتیجه محصولات آلوده به سموم کشاورزی/ خیار، گوجه و توت فرنگی در صدر آلودگی‌ها” در اکثر خبرگزاری‌ها منتشر شده است. در این مقاله نوشته شده است که هر چند در دولت قبل، اعتراضات به وزارت‌خانه‌های بهداشت و جهاد کشاورزی در خصوص باقی‌ماندن سموم کشاورزی بر میوه‌ها و …

اخیرا مطلبی با عنوان "ناباروری، سرطان و پرخاشگری عصبی؛ نتیجه محصولات آلوده به سموم کشاورزی/ خیار، گوجه و توت فرنگی در صدر آلودگی‌ها" در اکثر خبرگزاری‌ها منتشر شده است. در این مقاله نوشته شده است که هر چند در دولت قبل، اعتراضات به وزارتخانه‌های بهداشت و جهاد کشاورزی در خصوص باقی‌ماندن سموم کشاورزی بر میوه‌ها و سبزیجات، پاسخی جز متهم شدن به سیاه نمایی نداشت،‌ اما خورشید هیچ گاه پشت ابر نمی‌ماند و همان طور که آلوده بودن بنزین‌های پتروشیمی توسط مراجع مسوول تأیید شد، خبر تلخ آلوده به سم بودن برخی میوه‌ها و سبزیجات نیز توسط نهادهای علمی،‌ متأسفانه مورد تأیید قرار گرفته است و اینک نوبت مسوولان دولت یازدهم است که کار بر زمین مانده نظارت و کنترل بر تولیدات کشاورزی را انجام دهند و الا همان نقدی که بر قبلی‌ها وارد بود، ‌این بار با شدت بیشتری متوجه مسوولان دولت کنونی خواهد بود زیرا جان انسان‌ها تعارف بردار نیست.

و ما درحالی باید شنونده اینچنین اخبار ناگواری باشیم که اکثر کشورهای دنیا از تکنولوژی‌های نوین مانند مهندسی ژنتیک در تولید محصولات کشاورزی، بدون مصرف سموم شمیایی استفاده می‌کنند.

در شرایطی که کشور ما باید از حداکثر توان خود در استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای گذر از شرایط سخت تحریم عبور کند، افرادی هستند که بدون هیچگونه استدلال علمی به جنگ و ستیز با محصولات تراریخته در کشور پرداخته‌اند.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران امیدوار است اکنون که اجماع مثبتی در خصوص استفاده از محصولات تراریخته بین تقریبا تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور وجود دارد، استفاده از این فناری

مصرف میوه‌های آلوده به سموم، غیراز سرطان‌زایی، مشکلات دیگری را هم به‌دنبال دارد؛ از افزایش ناباروری گرفته تا مشکلات عصبی.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.