در مراسم افتتاحیه اولین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران عنوان شد: تولید گیاهان اصلاح شده برای مقابله با کم آبی

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‌پور- اولین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران با حضور مهمان‌های داخلی و خارجی، صبح دیروز آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه این کنگره، مقاماتی از وزارت جهاد کشاورزی، پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی ایران، پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و موسسه تحقیقات باغبانی سخنرانی کردند.
دکتر پژمان آزادی رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی ایران ارتقاء …

اولین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران با حضور مهمان‌های داخلی و خارجی، صبح دیروز آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاحیه این کنگره، مقاماتی از وزارت جهاد کشاورزی، پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی ایران، پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و موسسه تحقیقات باغبانی سخنرانی کردند.

دکتر پژمان آزادی رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی ایران ارتقاء ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی به پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی ایران، ایجاد معاونت باغبانی و تشکیل موسسه تحقیقات باغبانی را از اتفاقات مثبت سال گذشته دانست و گفت این اتفاقات می‌توانند به بهره‌برداری حداکثر از پتانسیل‌های کشور کمک کنند.

مهندس محمدعلی طهماسبی، معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی، تحقیقات بیشتر در مورد گیاهانی با نیاز آبی کم را از محور‌های مطالعاتی پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی ایران برشمرد.

در ادامه دکتر قره‌یاضی، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، با بیان این مطلب که سرمایه و فناوری در ایران از بخش کشاورزی دریغ شده است، بر لزوم تزریق سرمایه به بخش کشاورزی توسط مدیران ارشد تأکید کرد. وی از نانوبیوتکنولوژی به عنوان یکی از فناوری‌های نوین برای اصلاح گیاهان زینتی و تولید ارقام جدید با شکل‌ها ورنگ‌های متنوع و با طول عمر بیشتر نام برد.

دکتر داراب حسني، سرپرست موسسه تحقيقات باغباني، از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی اصلاح ارقام گیاهی و معرفی رقم‌های جدید را از جمله محور‌های مهم تحقیقاتی این موسسه دانست و افزود اصلاح و معرفی گیاهان پوششی مقاوم به خشکی از اولویت‌های تحقیقاتی موسسه تحقيقات باغباني است.

اولین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران با شعار  "رشد صنعت گل و گیاهان زینتی، توسعه صادرات غیر نفتی" در مرکز همایش‌های موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در کرج در حال برگزاری است و در سی‌ام مهر ماه به کار خود پایان خواهد داد.

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‌پور

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.