صندلی خالی ایران در دوازدهمین اجلاس متعاهدین کنوانسیون تنوع زیستی

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- دوازدهمین اجلاس متعاهدین کنوانسیون تنوع زیستی در شهر پیونگ‌چانگ کره جنوبی در حالی برگزار شد که صندلی ایران در این کنوانسیون باز هم …

دوازدهمین اجلاس متعاهدین کنوانسیون تنوع زیستی در شهر پیونگ‌چانگ کره جنوبی در حالی برگزار شد که صندلی ایران در این کنوانسیون باز هم خالی بود. معلوم نیست که آیا ایران در ادامه سیاست‌های احمدی‌نژاد و توسط باقیماندگان وی به غیبت خود ادامه خواهد داد.

گفتنی است دوازدهمین کنفرانس متعاهدین کنوانسیون تنوع زیستی از تاریخ 6 تا 17 اکتبر با محوریت موضوعاتی از جمله بسته بندی و حمل و نقل موجودات زنده تراریخته، پروتکل الحاقی ناگویا کوالالمپور در مورد جبران خسارات، آنالیز احتمال خطر و مدیریت احتمال خطر، ملاحظات اجتماعی و اقتصادی استفاده از محصولات تراریخته، مرور اثرگذاری پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا، نقل و انتقال غیرمتعمدانه فرامرزی محصولات تراریخته و استفاده محصور از محصولات تراریخته برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران در دور قبلی اجلاس که در سال 2012 میلادی در آخرین سال مدیریت محمود احمدی نژاد در شهر حیدرآباد هندوستان برگزار شد حضور نداشت. این امر مورد اعتراض انجمن‌های علمی و متخصصین و کارشناسان مستقل قرار گرفت.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.