بازنگری سند ملی زیست‌فناوری

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- عصر دیروز، طی حکمی از سوی دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری مسئولیت بازنگری سند ملی زیست‌فناوری بر دکتر محمد حسین صنعتی، معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوري، واگذار شد. سند ملی زیست فناوری در آخرین ماه‌های دولت دکتر …

عصر دیروز، طی حکمی از سوی دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری مسئولیت بازنگری سند ملی زیست‌فناوری بر دکتر محمد حسین صنعتی، معاون پژوهشی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوري، واگذار شد.  سند ملی زیست فناوری در آخرین ماه‌های دولت دکتر سید محمد خاتمی به تصویب هیئت وزیران رسید و بعدها مورد تقریر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قرار گرفت. اجرای این سند بر عهده ستاد توسعه زیست فناوری است که طی دولت‌های نهم و دهم عملکرد آن مورد انتقاد انجمن‌های علمی، متخصصین مستقل و مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی کشور بود. به طور ویژه در حوزه منابع ژنتیک و بیوتکنولوژی کشاورزی ستاد توسعه زیست فناوری نه تنها موجب پیشرفت کشور نشد بلکه با اتخاذ رویه فناوری هراسی موجبات پس رفت این فناوری‌ها را نیز فراهم کرد.

دکتر محمد حسین صنعتی که پیش از این نیز با همکاری نمایندگان دستگاه‌های مختلف به ویژه پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی مسئولیت تدوین سند ملی زیست فناوری را بر عهده داشت استاد پژوهش پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری است که تا سال 1384 ریاست این پژوهشگاه را نیز بر عهده داشته است. متن حکم دکتر قانعی به این شرح است:


                                                 باسمه تعالی


جناب آقاي دکتر محمد حسین صنعتی

معاون محترم پژوهشی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوري

سلام علیکم؛

با احترام، با توجه به پیشینه و تجارب شما در حوزه زیستفناوري بنا به پیشنهاد مدیر محترم گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوري، به موجب این حکم مسئولیت "بازنگري سند ملی زیست فناوري" زیر نظر گروه یاد شده ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ به حضرتعالی واگذار می شود.

امید است با دانش و درایت متعهدانه خود و با همکاري سایر بخش هاي ستاد در جهت رشد، تعالی و پیشرفت امور در راستاي اهداف و  مصوبات شوراي عالی انقلاب فرهنگی و سند ملی زیست فناوري، موفق باشید.

                                                                                     دکتر مصطفی قانعی
                                                                              دبیر ستاد توسعه زیست فناوري

 

                                                                                             

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.