پژوهشگر ژاپنی، برنده جایزه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- دکتر واتانابه از همکاران مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، با سابقه همکاری پژوهشی با پژوهشکده …

دکتر واتانابه از همکاران مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، با سابقه همکاری پژوهشی با پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، جهاد دانشگاهی و دانشگاه تهران امروز جایزه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی را طی مراسمی از دست دکتر سورنا ستاری، معاون علم و فناوری رئیس جمهور، دکتر فرهادی، وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، دریافت کرد. در این مراسم با شکوه که علاوه بر معاون علم و فناوری رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش عالی مجلس شورای اسلامی، جمع کثیری از دانشمندان تراز اول و مدیران ارشد حوزه‌های علمی از جمله رؤسای دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی کشور در آن حضور داشتند، اعلام شد که از 47 کشور جهان 243 طرح پژوهشی برای این مراسم دریافت شده است.

دکتر واتانابه دارای همکاری‌های گسترده در حوزه بیوتکنولوژی و ذخایر توارثی با پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و همچنین مرکز ملی ذخایر توارثی جهاد دانشگاهی است. وی که به دلیل فعالیت‌های توسعه‌ای خود برای کشور‌های در حال توسعه شناخته می‌شود، دارای دستاورد‌های علمی گسترده‌ای در زمینه استفاده از مهندسی ژنتیک برای تولید گیاهان متحمل به تنش‌های غیر‌زیستی به ویژه خشکی است. دکتر واتانابه موفق به شناسایی و انتقال ژن‌های متحمل به خشکی به درخت اکالیپتوس و سیب‌زمینی شده است.

گفتنی است در حوزه‌های کشاورزی دو جایزه به پژوهشگران بخش کشاورزی اهدا خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.