تأکید دولت بر افزایش همکاری‌ها با بخش خصوصی

تهیه وتنظیم: زهرا حاجت‌پور- دکتر سورنا ستاری، معاون علمی فناوری رئیس جمهور، و دکتر اسکندر زند، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، با حضور جمعی از پژوهشگران مؤسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر از بخش تحقیقات گیاهی و بانک ژن …

 

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی فناوری رئیس جمهور، و دکتر اسکندر زند، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، با حضور جمعی از پژوهشگران مؤسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر از بخش تحقیقات گیاهی و بانک ژن گیاهی ملی ایران در این مؤسسه دیدن کردند.

در طی این بازدید که در تاریخ 11 اسفند 93 صورت گرفت، دکتر ستاری ضمن آشنایی با دستاوردها و پژوهش‌های در حال انجام در بانک ژن ملی گیاهی ایران از نیاز‌های این مرکز نیز مطلع شدند.

در همین راستا، وی انجام سلسله‌ای از اقدامات را برای رفع کاستی‌های موجود ضروری دانست و از همکاری بیشتر بین بخش‌های خصوصی و دولت به عنوان سیاستی هوشمندانه برای مرتفع شدن مشکلات و همچنین ارتقای کیفی عملکرد هر دو بخش نام برد.

وی تأکید کرد که استفاده متقابل بخش‌های دولتی و خصوصی از توانمندی‌های یکدیگر شرایط مطلوبتری را برای استفاده بهینه از تمام امکانات موجود در کشور فراهم خواهد آورد.

در خاتمه دکتر ستاری از مدیران بانک ژن ملی گیاهی ایران دعوت کرد تا تقاضای خود را در قالب طرحی برای ارتقای عملکرد بانک ژن و حفاظت و بهره‌برداری از ذخایر عظیم و ارزشمند ژنتیک گیاهی کشور ارائه دهند تا در این معاونت مورد بررسی و احتمالاً حمایت قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.