رئیس دانشگاه آزاد اسلامی: مجلس ضمانت اجرایی قوانین را فراهم کند.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، که در همایش سیاست‌های فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه سخنرانی می‌کرد با گلایه از عدم تخصیص بودجه‌های مصوب در …

دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، که در همایش سیاست‌های فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه سخنرانی می‌کرد با گلایه از عدم تخصیص بودجه‌های مصوب در برنامه‌های پنج‌ساله توسعه کشور گفت: در دولت‌ نهم 0.36 درصد  از تولید ناخالص داخلی را به پژوهش اختصاص داده‌ایم و هرگز از 0.5 درصد فراتر نرفته‌ایم. وی با اشاره به گلایه مقام معظم رهبری در همین مورد گفت: "دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید تمام‌وقت باشند تا بتوانند موجب پیشرفت علمی شوند". وی افزود: ما از مجلس پول نمی‌خواهیم اما خواسته ما این است که ضمانت اجرایی مصوبات خودش و قوانین را فراهم کند.

وی از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا با اختصاص پژوهانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی زمینه تحصیل تمام وقت این دانشجویان را فراهم کنند.

دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مهندس حجتی وزیر چهاد کشاورزی، دکتر واعظی، وزیر اطلاعات و ارتباطات، دکتر ستاری، معاون علم و فناوری رئیس جمهور، دکتر جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دکتر قانعی، رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری و جمعی از مدیران ارشد ومیانی از دیگر شرکت‌کنندگان این همایش بودند که از سوی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در تالار مشروطه این مجلس برگزار شده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.