عرضه اولین محصول پنبه تراریخته به بازار در سال جاری

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا- رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار آزمایشات مزرعه ای برای تولید محصول پنبه تراریخته آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم امسال اولین محصول پنبه تراریخته را تجاری سازی کرده و به بازار …

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار آزمایشات مزرعه ای برای تولید محصول پنبه تراریخته آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم امسال اولین محصول پنبه تراریخته را تجاری سازی کرده و به بازار عرضه کنیم.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه سومین جشنواره زیست فناوری، دکتر بهزاد قره یاضی با بیان اینکه امروزه انطباقی میان محصولات بیوتکنولوژی و ارگانیک بوجود آمده است افزود: در بیوتکنولوژی تلاش می‌کنیم علاوه بر اینکه از سمی استفاده نکنیم، محصول خوبی هم برداشت کنیم به گونه‌ای که از نظر اقتصادی هم به‌صرفه باشد.

وی افزود:زیست‌فناوری کاربردهای مختلفی دارد که از جمله آن می توان به حوزه کشاورزی اشاره کرد. به عنوان مثال در بخش کشاورزی موفق شدیم با خالص‌سازی جلبک‌های موجود در دریاچه ارومیه، بتاکاروتن استخراج کنیم که در تغذیه دام، انسان و تولید لوازم آرایشی کاربرد دارد.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران پیشرفت علمی در عرصه زیست‌فناوری را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: باید یک گام دیگر برداریم و برای استفاده از فناوری به شرکت‌های دانش‌بنیان میدان بدهیم.

قره یاضی ادامه داد: پیش از این زیست‌فناوری در چنبره دستگاه‌های دولتی بوده اما اکنون در تلاش هستیم آن را به شرکت‌های دانش‌بنیان بسپاریم.

به گفته مسئول امور بین‌الملل این جشنواره، ون مونتاگو، رئیس اتحادیه بیوتکنولوژی اروپا، کازوواتانابه برنده ژاپنی جایزه خوارزمی، هیات‌های بلندپایه از چین، پاکستان، ترکیه، مغولستان، فیلیپین و مالزی از جمله مهمانان خارجی مدعو به این دوره از جشنواره هستند.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.