رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران خبرداد: سپردن عرصه زیست فناوری به شرکت های دانش بنیان

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا- رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با مثبت ارزیابی کردن پیشرفت علمی درعرصه زیست‌فناوری گفت: باید یک گام به جلو برداشته و برای استفاده از فناوری به شرکت‌های دانش بنیان میدان دهیم. به گزارش …

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با مثبت ارزیابی کردن پیشرفت علمی درعرصه زیست‌فناوری گفت: باید یک گام به جلو برداشته و برای استفاده از فناوری به شرکت‌های دانش بنیان میدان دهیم.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه سومین جشنواره زیست‌فناوری، دکتر بهزاد قره‌یاضی افزود:پیش از این، انجام فعالیت‌های زیست‌فناوری فقط در دستگاه‌های دولتی بوده اما اکنون در تلاش هستیم آن را به شرکت‌های دانش‌بنیان بسپاریم.

قره‌یاضی ادامه داد: متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم افت محسوس در این حیطه داشته‌ایم اما اکنون با تغییرمدیریت‌ها به سمتی می رویم که بر میزان کیفیت محصولات حاصل از زیست‌فناوری از جمله واکسن‌ها افزوده شود.

وی با بیان اینکه امروز انطباقی میان محصولات بیوتکنولوژی و ارگانیک بوجود آمده افزود: در بیوتکنولوژی تلاش شده محصول خوبی بدون استفاده از سم برداشت شود به گونه‌ای که از نظر اقتصادی به صرفه باشد.

قره یاضی اظهارکرد: زیست فناوری کاربردهای مختلفی دارد ازجمله آن می‌توان به حوزه کشاورزی اشاره کرد، به عنوان مثال دربخش کشاورزی موفق شدیم با خالص‌سازی جلبک‌های موجود در دریاچه ارومیه، بتاکاروتن استخراج کنیم که در تغذیه دام، انسان و تولید لوازم آرایشی کاربرد دارد.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران ضمن اعلام اینکه سال گذشته برای نخستین بار آزمایشات مزرعه‌ای برای تولید محصول پنبه تراریخته آغاز شده گفت: امیدواریم امسال اولین محصول پنبه تراریخته را تجاری سازی کرده و به بازار عرضه کنیم.

سومین جشنواره وهمایش زیست‌فناوری ایران با شعار "زیست فناوری،؛ امنیت غذایی، سلامت، محیط‌زیست و توسعه پایدار" از سوی ستاد توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 31 اردیبهشت تا دوم خرداد ماه سال جاری درنمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.