استقبال بی‌نظیر پژوهشگران بخش کشاورزی از همایش بیوتکنولوژی

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‌پور- دکتر کسری اصفهانی، دبیر اجرایی نهمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی بیوتکنولوژی، در بین جمعی از خبرنگاران گفت: مهمترین هدف این همایش گردهمایی پژوهشگران عرصه بیوتکنولوژی در کنار همدیگر است تا با به اشتراک‌گذاری …

دکتر کسری اصفهانی، دبیر اجرایی نهمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی بیوتکنولوژی، در بین جمعی از خبرنگاران گفت: مهمترین هدف این همایش گردهمایی پژوهشگران عرصه بیوتکنولوژی در کنار همدیگر است تا با به اشتراک‌گذاری تجارب این اندیشمندان بتوانیم از هدر‌روی منابع جلوگیری و برای موانع موجود راه حل مناسبی پیدا کنیم.

اصفهانی ادامه داد: امسال برای اولین بار همایش بیوتکنولوژی بلافاصله پس از جشنواره بیوتکنولوژی و در روز‌های سوم تا پنجم خرداد 94 برگزار خواهد شد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک بیوتکنولوژی را ابزاری در اختیار صنعت دارو و غذا، کشاورزی و محیط زیست دانست و گفت: حقوق مدیریت و اخلاق زیستی، بیوانفورماتیک و بیوسیستم‌ها شامل شبیه‌سازی مسیر‌های زیستی و دستیابی به حیات زیستی از جمله محور‌های این همایش بوده است.

اصفهانی همچنین گفت علی‌رغم اینکه درسال‌های اخیر در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی دستاوردی نداشته‌ایم، در میان مقالات ارسال شده بیشترین استقبال در بخش کشاورزی بوده است.

وی با یادآور شدن استقبال بی‌نظیری که سال گذشته از کنگره ژنتیک صورت گرفته بود افزود: در همایش بیوتکنولوژی نیز حدود 1200 مقاله از 1000 نویسنده به دست ما رسیده است.

شایان ذکر است سومین جشنواره زیست‌فناوری در روز‌های 31 تا 2 خرداد 94 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی، سالن خلیج فارس برگزار خواهد شد.

همچنین نهمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی بیوتکنولوژی نیز در روز‌های سوم تا پنجم خرداد 94 در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.