سخنرانی پروفسور ون مونتاگو در دانشگاه صنعتی اصفهان

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- پروفسور مارک ون مونتاگو یکی از پیشگامان برزگ زیست‎فناوری کشاورزی، برنده جایزه جهانی غذا و رئیس فدراسیون بیوتکنولوژی اروپا به دعوت پژوهشکده بیوتکنولوژی …

پروفسور مارک ون مونتاگو یکی از پیشگامان برزگ زیستفناوری کشاورزی، برنده جایزه جهانی غذا و رئیس فدراسیون بیوتکنولوژی اروپا به دعوت پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و به منظور سخنرانی در نهمین همایش ملی زیستفناوری به کشورمان سفر کردهاند. این استاد ممتاز دانشگاههای بلژیک صبح روز چهارشنبه ششم خردادماه طی یک سخنرانی که با حضور اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان و پژوهشگران مدیریت بیوتکنولوژی کشاورزی منطقه مرکزی کشور در سالن همایشهای دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید وضعیت گذشته و حال و نیز چشم انداز آینده زیستفناوری کشاورزی را تشریح کردند. ایشان دلایل ضرورت توسعه زیستفناوری در عرصه کشاورزی به منظور دستیابی به گیاهان تراریخته با ویژگیهای مختلف را برشمردند. واز تامین غذای سالم برای جمعیت فزاینده جهان، مقابله با آلودگیهای محیط زیست و تخریب منابع طبیعی، سازگاری با تغییرات اقلیم و بحران کمبود آب، و نیز حفظ تنوع زیستی به عنوان مهمترین این دلایل نام بردند. به زعم ایشان برای از بین بردن انحصار تولید محصولات تراریخته توسط شرکتهای بزرگ، توسعه فناوری تولید گیاهان تراریخته در نقاط مختلف جهان حائز اهمیت است.

ایشان سپس ضمن بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با فعالیتهای این ارگان و روند توسعه و حمایت از شرکتهای دانشبینان آشنا شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.