ابراز خرسندی ، معاون علمی و فناوری ریاست جموری از تجاری‎سازی دستاوردهای پژوهشی

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‎پور- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هنگام بازدید از بخش‎های مختلف پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران از اینکه سیاست‎های دولت از جمله انتقال تکنولوژی به بخش خصوصی در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی …

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هنگام بازدید از بخشهای مختلف پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران از اینکه سیاستهای دولت از جمله انتقال تکنولوژی به بخش خصوصی در پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در حال پیادهسازی است ابراز خرسندی کرد و افزود بخش کشاورزی از جمله بخشهایی است که با حمایت دولت در واگذاری دانش فنی میتواند بسیار درآمدزا باشد.

ستاری که در جمع هیئت همراه سخن میگفت، ضمن بازدید از گلخانه تراریخته بر لزوم و جود چنین گلخانه‎‎ای در سطح کشور تاکید کرد و گفت: شرکت‎‎‎های خصوصی میتوانند از این امکانات بخش دولتی استفاده کنند.

دکتر سورنا ستاری گفت: خوشبختانه تابوی تأسیس شرکت شکسته شده است و اگر ارتباط مراکز تحقیقاتی با مراکز رشد هم بیشتر شود مؤثر خواهد بود. وی گفت متأسفانه دولتها به دلیل عملکرد بد مسؤلان مربوطه نگاهی منفی نسبت به پژوهش دارند چرا که در پی هزینه کردن، برداشتی نکردهاند. ستاری ادامه داد درصدی از درآمد مراکز پژوهشی باید از طریق فروش تکنولوژی و شرکتها تأمین شود و دولت هم آمادگی دارد در کنار این منابع از پژوهش حمایت کند.

دکتر اسکندر زند، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، که در جمع بازدیدکنندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران حضور داشت، اظهار امیدواری کرد که بتوانیم، با رعایت اصول ایمنی زیستی، در سال جاری پنبه و برنج تراریخته را رهاسازی کنیم. وی همچنین در مورد بذرهای هیبرید افزود عملکرد دولت به صورت حاکمیتی بوده و وزارت کشاورزی به طور خاص از این محصولات حمایت خواهد کرد.

دکتر زند همچنین در ارتباط با وضعیت نانو فناوری در کشاورزی بیان کرد: در این بخش شروع خوبی داشتیم ولی متاسفانه الان در دوره گذشته عقب افتادیم.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.