درخشش پژوهشگران ایرانی در زمره برترین‎ دانشمندان جهان

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‎پور- وب‎سایت تامسون رویترز سالانه فهرستی از دانشمندان تراز اول جهان را منتشر می‎کند. این رتبه‎بندی بر اساس تعداد ارجاعات صورت گرفته به پژوهش‎های آن‎ها در سراسر دنیا انجام گرفته است، انجام می‎شود. افرادی که در صدر …

وبسایت تامسون رویترز سالانه فهرستی از دانشمندان تراز اول جهان را منتشر میکند. این رتبهبندی بر اساس تعداد ارجاعات صورت گرفته به پژوهشهای آنها در سراسر دنیا انجام گرفته است، انجام میشود. افرادی که در صدر این فهرست قرار دارند معمولا پژوهشگرانی از شاخههای شیمی، فارماکولوژی و علوم پزشکی هستند. علوم کشاورزی نیز غالبا در انتهای این فهرست جای گرفتهاند. در جدیدترین ردهبندی منتشر شده نام 173 نفر از دانشمندان ایرانی در میان یک درصد برتر دانشمندان جهان به چشم میخورد. در این میان آنچه بیشتر مایه مباهات است حضور دکتر قاسم حسینی سالکده، عضو هیئت علمی ومعاون پژوهشی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، به عنوان عضوی از جامعه کشاورزی ایران در میان یک درصد برتر دانشمندان جهان است.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران ضمن عرض تبریک به این دانشمند برجسته امیدوار است در راستای موفقیتهای روزافزون ایران اسلامی، بخش کشاورزی بتواند با پیاده سازی سیستمی کارآمدتر با استفاده از نیروهای نخبه به تعریف اهداف راهبردی برای تولید و جذب سرمایه بپردازد. بدون شک چنین سیستمی زمانی بیشترین بهرهوری را خواهد داشت که ضمن حمایت در هنگام اجرا مورد نظارت اکید نیز واقع شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.