وزارت کشاورزی آمریکا سیب‌زمینی تراریخته شرکت سیمپلات را تایید می‌کند.

ترجمه و تنظیم: زهرا حاجت‎پور- وزارت کشاورزی آمریکا سیب‌زمینی تراریخته را با نام تجاری Innate potato که قبلا به نام رخداد Russet Burbank w8 ثبت شده بود، تأييد كرد. مقاومت به بیماری بادزدگي، کاهش مقدار …

وزارت کشاورزی آمریکا سیب‌زمینی تراریخته را با نام تجاری Innate potato که قبلا به نام رخداد Russet Burbank w8 ثبت شده بود، تأييد كرد. مقاومت به بیماری بادزدگي، کاهش مقدار آکریل‌آمید (ماده‌اي بسيار سمي حاصل از سرخ‌شدن)، کاهش لكه‌هاي سياه ناشي از كوفتگي، و کاهش مقدار قندهای آزاد (كه در صنعت توليد چيپس باعث سوختگي چيپس‌ها مي‌شود) از ویژگی‌های این سیب‌زمینی تراریخته است. بيماري بادزدگي در میانه قرن نوزدهم میلادی باعث قحطی سیب‌زمینی در ایرلند شد و همچنان تهدیدی برای اين محصول در سرتاسر جهان به حساب می‌آید.

سرويس نظارت بر سلامت گیاه و جانور وزارت کشاورزی ايالات متحده (USAD APHIS) خواستار"تعیین وضعيت معاف از نظارت"  برای سیب‌زمینی به صورت يك عبارت كوتاه شد. به گفته سرویس نظارت بر سلامت گیاه و جانور وزارت کشاورزی ايالات متحده، این وضعيت بر ارزيابي آنها از اطلاعات ارائه شده توسط شرکت جی. آر. سیمپلات، تحلیل اطلاعات علمی موجود و نظرات ارائه‌شده از طرف عموم مردم در پاسخ به درخواست‌هاي قبلی اين سرويس مبني بر طرح دادخواست "معاف از نظارت" و ارزیابی‌هاي زیست‌محیطي مربوطه و ارزیابی مخاطرات آفات گیاهی مبتني بوده است.

درخواست نظرات در وبسایت USAD APHIS قابل دسترس است. اسناد نهايي شامل فراخوان افراد ذي‌نفع، مقررات فدرال براي تعيين وضعيت معاف از نظارت، ارزيابي زيست‌محيطي نهايي و ارزيابي نهايي مخاطرات گياه همگي در وب سایت USAD APHIS موجود است.

منبع: CBU

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.