ارائه تسهیلات ده ملیون تومانی به پایان نامه‎های مهندسی ژنتیک

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از موج- رییس امور تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی که پیش از این ریاست پژوهشکده بیوتکنولوژی کشور را بر عهده داشت، در کارگاه آموزشی ایمنی زیستی در جمع خبرنگاران گفت: برای حمایت از دانشجویان بیوتکنولوژی، در نظر داریم که تسهیلات 10میلیون تومانی به کسانی ارائه دهیم که پایان نامه‎های تحقیقاتی را دنبال …

 

رییس امور تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی که پیش از این ریاست پژوهشکده بیوتکنولوژی کشور را بر عهده داشت، در کارگاه آموزشی ایمنی زیستی در جمع خبرنگاران گفت: برای حمایت از دانشجویان بیوتکنولوژی، در نظر داریم که تسهیلات 10میلیون تومانی به کسانی ارائه دهیم که پایان نامه‎های تحقیقاتی را دنبال می‎کنند.

بهزاد قره‎یاضی، با اشاره به اینکه محصولات تراریخته تقریبا در همه جای دنیا کشت می‎شود، افزود: متاسفانه بسیاری از مخالفان با امپراتوری دروغ، سعی دارند از پیشرفت علم و تکنولوژی جلوگیری کنند. اما پژوهش و تحقیقات دانشمندان ایرانی همچنان ادامه خواهد داشت و دولت نیز برای تسهیل کار محققان، راهکارهایی مناسب را در نظر گرفته است.

به گفته قره‎یاضی، فناوری هراسی ممکن است در هر جایی از دنیا وجود داشته باشد. بنابراین در کل تاریخ علم، یک مقاله تحقیقاتی راجع به آثار سوء مصرف محصولات تراریخته منتشر شده که استناد همه مخالفان به این مقاله است. این در حالی است که بعد از گذشت یک سال از انتشار آن، متن مورد نظر از لحاظ علمی مردود و غیرقابل استناد معرفی شد.

رییس امور تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار کرد: برنامه ریزی برای تولید انبوه برنج تراریخته در دستور کار قرار دارد و برنج تراریخته ایرانی به زودی رهاسازی می‎شود.

منبع: خبرگزاری موج

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.