جهش و رکورد تاریخی اعتبارات پژوهشی کشور در دولت تدبیر و امید

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا- رئیس امور پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: سال آینده یک درصد از تولید ناخالص داخلی به بخش پژوهش اختصاص داده می شود و این یک درصد برای اولین بار در تاریخ کشور است. بهزاد قره‎یاضی عصر سه‎شنبه در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر …

 

رئیس امور پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: سال آینده یک درصد از تولید ناخالص داخلی به بخش پژوهش اختصاص داده می شود و این یک درصد برای اولین بار در تاریخ کشور است. بهزاد قره‎یاضی عصر سه‎شنبه در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمان در دانشگاه شهید باهنر افزود: این موضوع، مطالبه مقام معظم رهبری، دستور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و خواسته اعضای هیات علمی و جامعه نخبه کشور است.

وی گفت: اولین بار برای تمام واحدهای پژوهشی و پارک های علم فناوری صد درصد تاکنون تخصیص 9 ماهه داده شده که سابقه نداشته است.

وی بیان کرد: اعتبارات پژوهشی امسال نسبت به 93 حدود هشت صدم درصد افزایش یافت و هزینه‎های خوابگاهی در شش ماه اول سال صد درصد تخصیص داده شده است.

رئیس امور پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‎های کلی علم و فناوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی در جهت تحقق منویات رهبری پیش می‎رود.

وی بیان کرد: اولین گام، پیگیری اختصاص یک درصد از تولید ناخالص داخلی به بخش پژوهش بود و با توجه به این که دانشگاه‎های امروز بر مبنای تجهیزات و امکانات حدود 20 سال پیش کار می‎کنند باید نوسازی شوند و برای این موضوع ردیف و بند خاصی اختصاص خواهیم داد.

وی با بیان اینکه نخبگان، دانش آموزان، فرهیختگان و دانشجویان خاستگاه دولت تدبیر و امید هستند، گفت: امروز کسی رئیس جمهوری است که در گذشته (به مدت هشت سال) رئیس مرکز بررسی‎های استراتژیک، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کنونی معاون ایشان بوده است.

قره یاضی ادامه داد: یکی از فاجعه آمیزترین رفتارهایی که در دولت گذشته صورت گرفت انحلال سازمان تدبیر در کشور (سازمان مدیریت و برنامه ریزی) بود.

وی گفت: کارشناس در سازمان مدیریت و برنامه ریزی بسیار مهم است و دولت تدبیر و امید اولین اقدامی که انجام داد این سازمان را احیا کرد.

در این آئین با حضور نصرالله گرامی مشاور عالی استاندار کرمان و جمعی از روسای دانشگاه‎های استان از هفت پژوهشگر برتر در آستانه هفته پژوهش تجلیل شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.