“تولید دانش‎بنیان محصولات زراعی و بهره‎وری آب”

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‎پور- چهاردهمین کنگره ملی و دومین کنگره بین‎المللی زراعت و اصلاح نباتات شهریور سال 95 با شعار “تولید دانش‎بنیان محصولات زراعی و بهره‎وری آب” در رشت برگزار خواهد شد. در همین راستا اولین جلسه کمیته علمی این کنگره صبح روز چهارشنبه، 16 دی در محل دفتر انجمن علمی زراعت و اصلاح نباتات در کرج تشکیل شد. دکتر مسعود اصفهانی، عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان و دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره ملی و دومین کنگره بین‎المللی زراعت …

 

چهاردهمین کنگره ملی و دومین کنگره بین‎المللی زراعت و اصلاح نباتات شهریور سال 95 با شعار “تولید دانش‎بنیان محصولات زراعی و بهره‎وری آب” در رشت برگزار خواهد شد. در همین راستا اولین جلسه کمیته علمی این کنگره صبح روز چهارشنبه، 16 دی در محل دفتر انجمن علمی زراعت و اصلاح نباتات در کرج تشکیل شد.

دکتر مسعود اصفهانی، عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان و دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره ملی و دومین کنگره بین‎المللی زراعت و اصلاح نباتات، در گفتگو با خبرنگار مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران ضمن اشاره به تجربه موفق برگزاری کنگره زراعت و اصلاح نباتات در سال 83 در دانشگاه گیلان، اظهار امیدواری کرد بتوانند با جلب حمایت نهادهایی از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد نخبگان، صندوق حمایت از پژوهشگران و … این بار نیز تجربه‎ای در خور توجه در برگزاری این کنگره ارائه کنند. وی افزود سازمان جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات برنج در استان گیلان از جمله نهادهایی هستند که تا کنون برای همکاری و حمایت از این کنگره اعلام آمادگی کرده‎اند.

اصفهانی با بیان اینکه چنین گردهمایی‎هایی فرصت هم‎اندیشی کارشناسان را برای هم‎افزایی و به اشتراک‎گذاری دانش روز فراهم می کند، بیان کرد: این کنگره فرصتی استثنایی برای شناخت پتانسیل‎های کشاورزی استان گیلان، چالش‎های موجود و ارائه راهکارهای مناسب است. وی ادامه داد به واسطه چنین فرصت‎هایی و با جلب نظر مسولین کشوری به چالش‎های بخش کشاورزی در این همایش‎ها ضمن جلوگیری از موازی‎کاری، می‎توان با دریافت اعتبار از بخش‎هایی مانند کمسیون کشاورزی مجلس، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بازرگانی و اداره استاندارد و … به بهبود وضعیت کشاورزی استان گیلان کمک کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان همچنین با اشاره به اهمیت تکیه بر اقتصاد دانش‎بنیان و توجه ویژه دولت به آن، کنگره زراعت و اصلاح نباتات را فرصت مناسبی برای اشاعه تفکر تجاری سازی در میان مخاطبان دانست و اظهار امیدواری کرد که در حین برگزاری این کنگره به پارک‎های علم و فناوری، مراکز رشد دانشگاه‎ها توجه ویژه‎ای شود و انگیزه و شرایط استقرار گروه‎های فناور بیشتری در این مراکز فراهم شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.