كشاورزان فیلیپیني مشتاق به استفاده از بادمجان تراريخته

تهيه و تنظيم: ليلا سرمدي- پس از تصویب کشت تجاری بادمجان تراریخته در 30 اکتبر 2013، بيست کشاورز اقدام به کشت نهال‌های بادمجان تراریخته در مساحتي بیش از دو هکتار در كشور بنگلادش کردند. بنگلادش به عنوان نخستین کشور جهان، کشت تجاری چهار واریته از بادمجان‌ تراریخته مقاوم به آفات را آغاز کرد. بادمجان تراریخته محصولي است كه به کشاورزان کمک می‌کند تا سلامت و مقاومت در برابر آفات و بیماری بادمجان افزایش يابد …

 

پس از تصویب کشت تجاری بادمجان تراریخته در 30 اکتبر 2013، بيست کشاورز اقدام به کشت نهال‌های بادمجان تراریخته در مساحتي بیش از دو هکتار در كشور بنگلادش کردند. بنگلادش به عنوان نخستین کشور جهان، کشت تجاری چهار واریته از بادمجان‌ تراریخته مقاوم به آفات را آغاز کرد. بادمجان تراریخته محصولي است كه به کشاورزان کمک می‌کند تا سلامت و مقاومت در برابر آفات و بیماری بادمجان افزایش يابد و استفاده از آن به طور قابل ملاحظه‌ای باعث کاهش استفاده از سموم آفت‌کش و به طور قابل توجهی باعث افزایش عملکرد محصول شده است.

در اين رابطه، طبق خبر اعلام شده در گزارش سرویس بین‌المللی دستیابی و استفاده از بیوتکنولوژی کشاورزی در 29 جولاي 2015، بیش از صد کشاورز و سهامدار از كشور فیلیپین حمايت خود را از توليد بادمجان تراريخته در كشور خود اعلام كرده‌اند. كشاورزان فيليپيني در جلسه‌اي‌ در رابطه با حمايت از محصولات تراريخته و ایمنی و مزایای بالقوه بادمجان تراريخته، اذعان داشتند كه پروژه توليد بادمجان تراريخته منطبق با پروتکل‌های ملی ايمني‌زیستی و استانداردهاي بين‌المللي است. کشاورزان با امضاي كشت تجاري بادمجان تراريخته در فيليپين، حمایت خود را از توليد آن نشان دادند. پشتيباني از فناوري بيوتكنولوژي در توليد محصولات تراريخته و تاييد ايمني بادمجان تراريخته از مواردي بود كه كشاورزان روي آن تاكيد داشتند. معرفي بادمجان تراريخته و استفاده از مزاياي بالقوه آن، بررسي مزایای اقتصادی و اجتماعی بادمجان تراريخته، سلامت غذايي و ایمنی محیط زیست با كشت محصولات زیست‌فناوری و بررسي قوانين ایمنی‌زیستی در سیستم نظارتی فیلیپین، همچنين ارزیابی ایمنی محصولات زیست‌فناوری از جمله مسايل مطرح‌شده در اين جلسه بود. علاقمندان مي‌توانند براي كسب جزييات بيشتر به پايگاه سرویس بین‌المللی دستیابی به و استفاده از بیوتکنولوژی کشاورزی مراجعه كنند.

منبع: خبرنامه انجمن ايمني‌زيستي ايران، شماره‌ 36

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.