نوع جدیدی سیب‌زمینی تراریخته از سازمان غذا و دارو آمریکا مجوز ایمنی دریافت کرد.

تهیه و تنظیم خبر: سمیرا کهک*- سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارزیابی ایمنی غذایی نوعی سیب‌زمینی تراریخته محصول شرکت سیمپلات را کامل و اعلام کرد که این نوع سیب‌زمینی‌ها از نظر مواد تشکیل دهنده، ایمنی و پارامترهای مرتبط دیگر از هر سیب‌زمینی دیگر یا مواد غذایی تهیه شده از سیب‌زمینی که در حال حاضر در بازار هستند، اساسا تفاوتی ندارد. این نوع سیب‌زمینی چهار منفعت عمده برای سیب‌زمینی‌کاران، فرآوری‌کننذگان و مصرف‌کنندگان دارد که از آن جمله می‌توان به “کاهش لکه‌های سیاه …

 

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارزیابی ایمنی غذایی نوعی سیب‌زمینی تراریخته محصول شرکت سیمپلات را کامل و اعلام کرد که این نوع سیب‌زمینی‌ها از نظر مواد تشکیل دهنده، ایمنی و پارامترهای مرتبط دیگر از هر سیب‌زمینی دیگر یا مواد غذایی تهیه شده از سیب‌زمینی که در حال حاضر در بازار هستند، اساسا تفاوتی ندارد.

این نوع سیب‌زمینی چهار منفعت عمده برای سیب‌زمینی‌کاران، فرآوری‌کننذگان و مصرف‌کنندگان دارد که از آن جمله می‌توان به “کاهش لکه‌های سیاه و کوفتگی”، “کاهش آسپاراژین”، “مقاومت به پاتوژن‌های بادزدگی” و “بالابردن ظرفیت‌ذخیره مواد غذایی در سرما” اشاره کرد. این ویژگی‌های برجسته در اثر انتقال ژن‌ها از سیب‌زمینی‌های وحشی و زراعی بدست آمده است.

علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت سازمان غذا و داروی آمریکا مراجعه کنند.

*عضو هیات مدیره انجمن ایمنی زیستی ایران

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.