کاهش 550 هزار تن مصرف سموم,با تولید محصولات تراریخته

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از وب‎دا- عضو هیات مدیره انجمن بیوتکنولوژی ایران در همایش مهندسی ژنتیک گفت: فقر غذایی در جهان بیداد می کند و طبق اعلام سازمان جهانی غذا ۸۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از گرسنگی رنج می برند و در این شرایط با ۲۰ درصد افزایش تولید غذا، فقط می‎توان نرخ گرسنگان جهان را ثابت نگه داشت. سید الیاس مرتضوی خاطر نشان کرد: مهندسی ژنتیک فرآیندی طبیعی است و روش‎‎های تولید محصولات …


عضو هیات مدیره انجمن بیوتکنولوژی ایران در همایش مهندسی ژنتیک گفت: فقر غذایی در جهان بیداد می کند و طبق اعلام سازمان جهانی غذا ۸۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از گرسنگی رنج می برند و در این شرایط با ۲۰ درصد افزایش تولید غذا، فقط می‎توان نرخ گرسنگان جهان را ثابت نگه داشت.

سید الیاس مرتضوی خاطر نشان کرد: مهندسی ژنتیک فرآیندی طبیعی است و روش‎‎های تولید محصولات از طریق این فناوری به قدری دقیق و.پیشرفته هستند که از این روش می‎توان حتی در درمان بیماری‎ها و علم پزشکی نیز استفاده کرد.

وی افزود: تا کنون با تولید محصولات تراریخته که در مقابل آفات مقاوم هستند، 550 هزار تن مصرف آفت کش ‎ها و سموم کاهش یافته و درآمد کشاورزان نیز به میزان 68 درصد نیز افزایش یافته است.

وی بهبود کیفیت مواد غذایی، بهبود کنترل رشد علف‎های هرز و تولید گیاهان مقاوم به آفات و امراض را از دیگر مزایای استفاده از مهندسی ژنتیک در تولید محصولات تراریخته عنوان کرد و گفت: سلامت این محصولات، مورد اجماع جهانی و بین‎المللی است و وزارت بهداشت نیز تولید این محصولات را مورد تایید قرار داده است.

همایش ملی ” مهندسی ژنتیک در خدمت تولید غذای سالم و توسعه پایدار” با حضور مسئولین کشوری، استانی، اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دانشجویان رشته‎های مختلف این دانشگاه و با همکاری مرکز ملی تحقیقات سلامت غذا و انجمن ایمنی زیستی ایران برگزار شد.

منبع: وب‎دا


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.