آنچه شما نیاز دارید در مورد مهندسي ژنتیک محصولات بدانيد

تهیه و تنظیم: لیلا سرمدی
در جديدترين گزارش منتشر شده مورخ دوم ژانويه 2016 در سرويس بين‌المللي دستيابي و استفاده از بيوتكنولوژي كشاورزي آمده است: برای هزاران سال؛ انسان اصلاح ژنتيك گیاهان و حیوانات را از طریق انتخاب، پرورش و اهلی‌كردن انجام داده است. قبل از سال 1970، انتخاب محصول در درجه اول با گزينش دانه از بهترین محصولات كشت‌شده براي كاشت سال بعد انجام مي‌شد كه در نهايت باعث توليد …


تقدیر انجمن ایمنی زیستی ایران از کشاورز تراریخته کار

نشست «مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته در خدمت محیط زیست، امنیت غذایی و سلامت انسان» در روز سی دی 94 در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری با حمایت انجمن ایمنی زیستی ایران برگزار شد.

آقای مقدم شالیکاری که تجربه کشت برنج تراریخته مقاوم به کرم ساقه خوار برنج را داشت در این جمع به سخنرانی پرداخت. وی که از جانب انجمن ایمنی زیستی ایران به این همایش دعوت شده بود اظهار داشت: زمانی که برنج تراریخته را در مزرعه خود کشت کردم عملکرد بسیار خوبی داشت و حتی از یک قطره سم هم استفاده نکردم. و نهایتا محصولی که برداشت کردم موجب شگفتی سایر زارعین شده بود. وی اظهار امیدواری کرد که بار دیگر با رهاسازی قانونی برنج تراریخته در ایران کشاورزان بتوانند از مزایای این محصول دوستدار محیط زیست برخوردار شوند. انجمن ایمنی زیستی ایران در این همایش یک روزه ضمن تقدیر از اقدام این کشاورز تراریخته کار در راستای ترویج فناوری مهندسی ژنتیک یک ربع سکه بهار آزادی به ایشان اهدا کرد.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.