سکوت مخالفان تراریخته ها نسبت به واردات این محصولات سوال برانگیز است!

باشگاه خبرنگاران جوان – به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛بهزاد قره‎یاضی رییس انجمن علمی ایمنی زیستی در نشستی خبری در گفت: با توجه به اینکه کشاورزی سنتی یکی از مشکلاتی است که در سال‎های گذشته دچار تحول شده و رویکرد صنعتی پیدا کرده است؛ کشاورزان استفاده از فناوری‎های روز دنیا را حق خود دانسته و در بسیاری از مواقع نسبت به آگاهی یافتن از بیوتکنولوژی رغبت نشان


رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی:

سکوت مخالفان تراریخته ها نسبت به واردات این محصولات سوال برانگیز است!

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛بهزاد قره‎یاضی رییس انجمن علمی ایمنی زیستی در نشستی خبری در گفت: با توجه به اینکه کشاورزی سنتی یکی از مشکلاتی است که در سال‎های گذشته دچار تحول شده و رویکرد صنعتی پیدا کرده است؛ کشاورزان استفاده از فناوری‎های روز دنیا را حق خود دانسته و در بسیاری از مواقع نسبت به آگاهی یافتن از بیوتکنولوژی رغبت نشان داده‎اند.


قره‎یاضی افزود: بیوتکنولوژی که ابزار یا فناوری استفاده از زیست‎شناسی برای تولید محصولات جدیدی است که منجر به تولید محصولات بهتر کشاورزی و همچنین با کیفیت خواهد شد و مهمترین مزیت آن استفاده حداکثری از سموم و آفت کش‎ها است.


وی افزود: این در حالی است که با توجه به واردات محصولات تراریخته به کشور طی سالیان متمادی مخالفت با تولید این محصولات و تکیه به تولید داخلی مساله‎ای سوال برانگیز است.


رییس انجمن ملی زیستی تصریح کرد :لزوم استفاده از این فن آوری موجب شده است که در سالهای اخیر بسیاری از فعالان حوزه محیط زیست و کشاورزی در این رابطه صحبت کنند.


قره‎یاضی بیان داشت :تولید محصولات مهندسی ژنتیک با رشد بیش از 100 برابری سطح زیر کشت گیاهان تراریخته در بیستمین سال تجاری‌سازی این محصولات در دنیا، نشان‌دهنده مزایای فراوان و استقبال و رغبت کشاورزان از کشت و تولید آن‎ها و رضایت مردم از مصرف این محصولات است.


 وی ادامه داد :از سال 1996 که اولین محصولات تراریخته شامل ذرت، سویا و پنبه به بازار عرضه شد تا به امروز که انواع محصولات تراریخته با صفات مختلف تولید و به دنیا معرفی شده است، این محصولات همچنان نقش اول محصولات کشاورزی را در دنیا ایفا می‌کنند.


رییس انجمن علمی ایمنی زیستی درخصوص مزایای محصولات تراریخته اذعان داشت: گزارش‌های جامع و مستندات علمی معتبر منتشر شده است. یکی از این گزارش‌ها، نتیجه 20 سال پژوهش بر روی ساختار و ترکیبات محصولات تراریخته و محصولات سنتی را ارائه کرده و به این نتیجه دست یافته است که محصولات تراریخته نسبت به محصولات مشابه سنتی خود ضمن کیفیت و کمیت بالاتر، عملکرد و بازدهی بیشتری نیز دارند.


 قره‎یاضی یادآور شد :پژوهش‌های در خصوص تولیدات تراریخته انجام‌شده هر گونه نگرانی احتمالی در رابطه با مصرف این گیاهان را رد می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.