ایران در مسیر رهبری علوم زراعت در منطقه

ایسنا – میهمان افتخاری دومین کنگره بین‎المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران گفت: ایران می‎تواند رهبری علوم زراعت در منطقه را بدست بگیرد. پرفسور پرپینستراپ اندرسن در حاشیه مراسم اختتامیه دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران گفت:به محض رسیدن به ایران از موسسات تحقیقاتی کشاورزی و زراعت بازدید داشتم و تحت تاثیر کیفیت علمی این مناطق قرار گرفتم. وی اضافه کرد: بسیاری از کشورها به دستاوردهای این موسسات تحقیقاتی نیاز دارند و کنگره امروز می‎تواند کشورهای جهان را از قدرت علمی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران آگاه کند. وی که برنده جایزه جهانی غذا است، ادامه داد: برگزاری چنین محفل‌های …


رییس سابق انجمن اقتصاد کشاورزی امریکا اعلام کرد

ایران در مسیر رهبری علوم زراعت در منطقه


ایسنا – میهمان افتخاری دومین کنگره بین‎المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران گفت: ایران می‎تواند رهبری علوم زراعت در منطقه را بدست بگیرد.


پرفسور پرپینستراپ اندرسن در حاشیه مراسم اختتامیه دومین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران گفت:به محض رسیدن به ایران از موسسات تحقیقاتی کشاورزی و زراعت بازدید داشتم و تحت تاثیر کیفیت علمی این مناطق قرار گرفتم.


وی اضافه کرد: بسیاری از کشورها به دستاوردهای این موسسات تحقیقاتی نیاز دارند و کنگره امروز می‎تواند کشورهای جهان را از قدرت علمی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران آگاه کند.


وی که برنده جایزه جهانی غذا است، ادامه داد: برگزاری چنین محفل‌هایی موجب تبادل اندیشه‎ها و آخرین اطلاعات روز دنیا شود و به ارتقای سطح علمی محققان محصولات کشاورزی نیز کمک شایانی می‎کند.


پرپینستراپ اندرسن با بیان اینکه انتظار دارم در کنگره‌های بعدی از افراد نخبه بیشتری در کنگره علوم زراعت ایران دعوت شوند، خاطر نشان کرد: بهره‎مندی از فناوری‎های روز دنیا در تحقیقات کشاورزی ضروری است و در نهایت منجر به بهره‎وری صحیح از نهاده‎ها و منابع چون منابع آب می‎شود.


رییس سابق انجمن اقتصاد کشاورزی امریکا با اشاره به اینکه اقلیم عاملی مستقیم وتاثیرگذار در تولید محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: برای مقابله با مشکلات اقلیمی استفاده از فناوری‎ها در حوزه مهندسی ژنتیک پیشنهاد می‎شود و در حال حاضر مهندسی ژنتیک به توسعه کشاورزی و زراعت در بسیاری از کشورها کمک کرده است.


وی افزود:ایران می‎تواند رهبری کنگره‌های بین‎المللی را در حوزه کشاورزی در منطقه به دست بگیرد و با ارائه اطلاعات درست به مردم منطقه از جهت‎گیری‎های خاص که برخی سودجویان سعی در انتقال افکار منفی به عموم را دارند، جلوگیری کند.


وی بابیان اینکه همواره در دنیا نگران دو چیز هستم و آن‎ها بچه‌ها و سلامتی و تغدیه هستند، گفت:عدم مدیریت صحیح در منابع و رفتار نادرست با محیط زیست صدمات جبران ناپذیری به کودکان و سلامتی مردم می‎زند.


پرفسور پرپینستراپ اندرسن افزود: اگر می‎خواهیم در تغییرات اقلیمی با مشکلات مواجه نشویم از هم اکنون باید برای استفاده بهینه از منابع آب تلاش کنیم.


وی ادامه داد: باید برای داشتن رژیم غذایی سودمند برای کودکان از تمام اشکال علوم بهره بگیریم و اگر غافل شویم نسل آینده در رنج و عذابی که خواهندبود، ما را سرزنش خواهند کرد.


میهمان افتخاری دومین کنگره بین‎المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران ادامه داد: نباید اجازه داده شود تا افکار مسموم نسل جدید را به راه نادرست هدایت کنند و افرادی که اطلاعات غلط از اصلاح نباتات به مردم می‎دهند، بی‎مسئولیت هستند.


وی تاکید کرد:ایران پتانسیل تحقیقات کشاورزی در رده‎های بالاتر را دارد و با بهره‎مندی از محققین می‎تواند رهبری منطقه را در علوم زراعت و اصلاح نباتات به دست بگیرد.

منبع: ایسنا


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.