تولید داخلی داروهای سرطان و ام اس به کمک بیوتکنولوژی

باشگاه خبرنگاران جوان – معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: با استفاده از فناوری بیوتکنولوژی داروی گیاهی بیماران سرطانی و MS در کشور تولید می‌شود. علی وطنی، معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به اجرای نقشه راه ملی کشور اظهار داشت: بیش از 70 اولویت توسعه فناوری در این نقشه راه ملی آورده شده که در حال حاضر …


تولید داخلی داروهای سرطان و ام اس به کمک بیوتکنولوژی

معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: با استفاده از فناوری بیوتکنولوژی داروی گیاهی بیماران سرطانی و MS در کشور تولید می‌شود.

علی وطنی، معاون ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به اجرای نقشه راه ملی کشور اظهار داشت: بیش از 70 اولویت توسعه فناوری در این نقشه راه ملی آورده شده که در حال حاضر در معاونت علمی فناوری 15ستاد توسعه برای پیشبرد این سند تأسیس شده است.


وی بیان کرد: ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی به همین خاطر جشنواره گیاهان دارویی را با هدف نمایش محصولات متنوع دارویی برپا کرده تا مردم از تولیدات سازگار با محیط زیست دارویی آشنا شوند.


دبیر ستاد توسعه و فناوری معاونت علمی فناوری با بیان اینکه گیاهان دارویی کمترین نیاز به آب و خاک مناسب دارند، افزود: با توجه به وسعت بزرگ کشور امکان توسعه گیاهان دارویی و استحصال دارو از این خاک وجود داشته و این صنعت سبب اشتغال بسیاری از فارغ‎التحصیلان بیکار رشته کشاورزی می‌شود.


وطنی یادآور شد: ستاد توسعه فناوری صادرات محصولات دارو‌های گیاهی را جزو اولویت اصلی خود قرار داده تا با فرآوری گیاهان مختلف تولید ناخالص داخلی را افزایش دهد و آمار بیکاری کاهش یابد.


وی ادامه داد: پیچیده‌ترین فناوری‌های حوزه صنعت تولید توربین‌های چند منظوره برای صنعت (نفت و گاز و هواپیمایی) بوده که در این محصولات یکی از پیشرفته‎ترین فناوری‌های روز دنیا در تولید آن به کار رفته است.


دبیر ستاد توسعه و فناوری معاونت علمی فناوری عنوان کرد: تولید داروی گیاهی برای بیماران سرطانی و MS با استفاده از فناوری بلیس و بیوتکنولوژی ایران را جزو چند کشور اول دنیا در تولید این دارو کرده است.


وطنی تأکید کرد: ایران در حوزه زیست فناوری و نانو جزو 10 کشور اول دنیا بوده و این تکنولوژی کمک بزرگی به رفع معضلات و افزایش سهم صادرات ایران به کشورهای روسیه، ترکیه، چین، مالزی، اندوزی و تعدادی از کشورهای اروپایی می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.