مخالفت های غیر علمی با فناوری تراریخته تا کجا؟

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران – با گذشت یک ماه از طرح پیشنهاد دکتر قره‌یاضی، رییس انجمن علمی ایمنی زیستی و استاد تمام پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی برای برگزاری مناظره با حجت‌الاسلام کشوری که خارج از حیطه درسی و مطالعاتی خود درباره سلامت محصولات تراریخته اظهار نظر کرده‌، وی از برگزاری این نشست خودداری کرده است و ترجیح دادند با نامه نگاری و طرح مباحث خارج از موضوع از برگزاری این مناظره شانه خالی کنند. متن واکنش دانشجویان دکتر قره یاضی به نامه حجت الاسلام کشوری را همراه با توضیحات تکمیلی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی …


مخالفت های غیر علمی با فناوری تراریخته تا کجا؟


با گذشت یک ماه از طرح پیشنهاد دکتر قره‌یاضی، رییس انجمن علمی ایمنی زیستی و استاد تمام پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی برای برگزاری مناظره با حجت‌الاسلام کشوری که خارج از حیطه درسی و مطالعاتی خود درباره سلامت محصولات تراریخته اظهار نظر کرده‌، وی از برگزاری این نشست خودداری کرده است و ترجیح دادند با نامه نگاری و طرح مباحث خارج از موضوع از برگزاری این مناظره شانه خالی کنند. متن واکنش دانشجویان دکتر قره یاضی به نامه حجت الاسلام کشوری را همراه با توضیحات تکمیلی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران در اینجا ملاحظه کنید.


این در حالی است که گروه منسوب به حجت‌الاسلام کشوری صبح روز سه شنبه 18 آبان برای فرار مجدد از مناظره، بدون هماهنگی با دفتر دکتر قره‌یاضی اعلام کرده‌اند برگزاری مناظره برای روز “چهارشنبه ۱۹ آبان ماه ساعت ۱۲ تا ۱۴ در محل نمایشگاه مطبوعات”هماهنگ شده است.


بر پایه این گزارش، دفتر دکتر قره یاضی، در بیانیه ای ضمن تکذیب این خبر و تأکید بر تبلیغاتی بودن چنین اقداماتی اعلام کرد: آقای دکتر قره‌یاضی در روز چهارشنبه ۱۹ آبان در پردیس علوم دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب سخنرانی دارند. بنابراین انتشار خبر مذکور نوعی فرار رو به جلو و کذب محض است. همان طور که گفته شد در صورتی که حجت‌الاسلام کشوری واقعا تمایل به مناظره دارند بدون هیچ پیش‌شرطی به جز آنچه گفته شد، از سوی دکتر قره یاضی این آمادگی وجود دارد.


در ادامه این بیانیه آمده است: با وجود این، جناب حجت الاسلام کشوری ترجیح دادند با نامه نگاری و طرح مباحث خارج از موضوع از برگزاری این مناظره شانه خالی کنند. جای تعجب دارد که گروه منسوب به ایشان در اعلامیه‌های خود مساله را به گونه ای دیگر جلوه می‌دهند. همان طور که در رسانه‌ها منعکس شده است، آقای دکتر قره‌یاضی به صراحت برای برگزاری مناظره “در مرکز سیاست های علمی کشور و با حضور خبرنگاران و فیلمبردارانی که تعهد کنند کل مناظره را بدون حذف حتی یک کلمه منتشر می‌کنند ” و حتی پیش از آن برای برگزاری مناظره در هر مکان آکادمیک و علمی دیگری اعلام آمادگی کرده‌اند.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.